5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Sbojevets

VOIP en SIP op Mac?

Hi Mac-lovers,

Laatst kwam ik iemand tegen van Draytek. Nu is dat een bekend merk voor me en we kwamen even in gesprek.
    Hij had het over bellen en gebeld worden over VOIP en SIP servers en softphones. Allemaal geweldige dingen als nummers aanmaken met het kengetal naar keuze. Voorbeeld, je kiest een nummer met 020-xxxxxx en het lijkt net of je vanuit Amsterdam belt ook al zit je in China! En zelfs je mobiel kon op een slinkse manier fors goedkoper bellen. Nou goed, eigenlijk was niks te gek. Hij wist zelfs hoe je een nummer kon nabootsen (DWZ caller ID).

Maar goed het gesprek was kort maar inspireerde me om eens uit te zoeken of VOIP etc. nu ook makkelijk op de Mac te regelen is. Het zou toch goed voordelig zijn en het bestaat al jaren dus waarom doet niet iedereen dit? Ik ben niet verder dan 2 apps (X-Lite en Express Talk) die zoiets zouden kunnen verzorgen toen ik dacht: waarom zelf het wiel uitvinden?

Is er toevallig iemand die een dergelijke VOIP, SIP, softphone setup heeft draaien en nu geweldig goedkoop kan bellen?
    Ik en waarschijnlijk vele anderen horen het graag!

Bijdrager
    F_Vervoort
    Bijdrager
    tarun

Deze meneer haalt wat zaken door elkaar. Als gebruiker kan je niet zomaar een VoIP-server draaien. Je kan je wel aansluiten bij een (telecom-)provider die dat voor je regelt. Dat kan heel goedkoop tot zelfs gratis. Maar denk er aan dat alle waar naar zijn geld is. Dus gratis heeft meestal beperkingen. Zo is Skype alleen gratis van computer naar computer.

Zelf gebruik ik VoIP met een Fritz!Box (ADSL-router) via XS4ALL. Op de Fritz!Box is een Siemens Gigaset aangesloten. Zo bellen we de helft goedkoper (van EUR 80 naar EUR 40 per maand) zonder veel comfort te verliezen.

Soms is het geluid slechter of ligt internet er een keer uit. Maar voor 95% is het prima en die EUR besparing waard. (Overigens zit de grootste besparing in het vervallen van de abbonementsgelden.)

Bijdrager
    Donnie Darko

Ik ben mij hier drie jaar geleden eens in gaan verdiepen, topic: Workshop VoIP bellen. Ook de ‘gewone’ huis telefoons heb ik aangesloten op mijn Vigor. Hierin kun je alle gegevens invullen die je ook gebruikt bij je softphones. Lekker goedkoop bellen, alleen mobiel is soms nog wat aan de hoge kant. Als je vragen hebt, dan is dit het juiste topic.

Bijdrager
    Sbojevets

Top Donnie, ik zal daar verder lezen en evt. vragen stellen.

Deze kan op slot! :lol:

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.