8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    G4

VOICERECORDER op de Mac af te luisteren

Hoe zou ik interviews kunnen opnemen op locatie. De opnames wil ik kunnen beluisteren op mijn iMac zodat ik hiervan ook een cd kan branden.

Welk apparaat moet ik dan kopen?

Een IPod(video) + microvoicerecorder a Eur. 350,- vindt ik veel te duur.

Suggesties?

Bijdrager
    tommy666

een mp3-spelertje is genoeg hoor,om maar een voorbeeld te geven: de gehele creative MuVo reeks heeft volgens mij een micro,die kan je normaal gewoon aansluiten op de mac met een usb verlengkabel en dan staan je files gewoon in de finder.

Bijdrager
    Mono1

Als er maar een audio-uitgang op zit, bv voor een oordopje. Die uitgang (waarschijnlijk mini-jack) verbinden met de audio in van je iMac. Bij systeemvoorkeuren ga je naar “geluid” en zet je de geluidsinvoer op lijninvoer. Het volume zal je waarschijnlijk maar een klein stukje open hoeven te zetten. Let even op dat de koptelefoonuitgang van je recorder ook stereo is, anders een mono mini-jack gebruiken.

Bijdrager
    vanhaze

Check this ;

http://www.m-audioshop.nl/assets/s2dmain.html?http://www.m-audioshop.nl/

Wellicht aan de dure kant, maar wel een perfect apparaat voor je behoefte.

Rob.

Bijdrager
    svan

Wat voor Mac heb je? Als het een iBook of MacBook is, dan kun je ook daar de microfoon van gebruiken. Heb ik ook een aantal keer gedaan; gewoon opnemen met QT Pro of Garageband. Je moet dan wel op een indoor lokatie zijn, want de microfoon is behoorlijk gevoelig voor achtergrondgeluiden.

Bijdrager
    tommy666

hij heeft een iMac,staat in zijn post ook:wink:

Bijdrager
    MacSwitcher

een iPod nano (159 euro) + Griffin iTalk Pro (50 euro) is ook een optie :D

Bijdrager
    svan
    ”tommy666″

hij heeft een iMac,staat in zijn post ook:wink:

Stom… het was laat toen ik het stuurde…:-). Maar dan gaat mijn verhaal dus niet op.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.