11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Gees

voice chatten

In iChat kun je zonder hoofdtelefoon voice chatten met een andere Mac. Wij chatten met familie in Manila-filippijnen via ‘Yahoo messenger’ (dit was op hun verzoek ook omdat zij een een windows PC hebben)
    (Ik gebruik mijn sony camcorder als webcam.)
    Het is (geloof ik) niet mogelijk om op de zelfde manier met hun te converseren, of heb ik daarvoor een koptelefoon met mic. nodig (zo ja hoe sluit ik die aan op mijn halve witte-bol) Of lukt dit helemaal niet met Yahoo-mess.for de Mac?….Scheelt n.l. weer in de telefoonkosten.

Bijdrager
    sypie

Een koptelefoon met microfoon zou het moeten doen. Aan die dingen zitten 2 stekkertjes, 1 vooor audio in en 1 voor audio uit. Als het goed is zit er achter op je Mac 2 gaatjes om die stekkertjes in te stoppen. Op die manier kun je zonder echo communiceren. Zou je het gaan doen met externe speakers en een losse microfoon dan heb je grote kans dat er een echo op gaat treden en de boel gaat piepen (rondzingen).

Bijdrager
    Gees

Welke koptelefoon + mic. is voor de mac geschikt?….

Bijdrager
    Oppie

Misschien handiger om Skype te gebruiken?
    Is er voor alle systemen (OS-en) en je kunt videochatten zonder extra mic/headset.

Bijdrager
    sypie

In principe is iedere koptelefoon met microfoon geschikt. Als er 2 jack-plugjes aanzitten dan is het (bijna) altijd goed. 1 Stekkertje is voor de microfoon en de andere is voor de koptelefoon. Ga je gebruik maken van speakers en een aparte microfoon dan krijg je het rondzingen van het geluid, dat is niet fijn.

@ Oppie: Bij Skype zul je toch ook het geluid moeten overbrengen of zie ik dat verkeerd?

Bijdrager
    Oppie

Zoals Gees in zijn eerste zin aangeeft, doet het ook zonder in iChat.
    Blijkbaar met de ingebouwde mic en std speakers op zijn iMac G4.
    En blijkbaar lukt het op die manier in Yahoo niet…
    Skypen met ingebouwde speakers en mic werkt goed.

Bijdrager
    computer space

Let op dat de meeste geluidsingangen een lijnsinaal verwachten. Een microfoonsignaal is veel zwakker. Je zult dus een microfoonversterker moeten gebruiken. Een USB iMic kan dit euvel verhelpen. Bluetoothsetjes zijn ook een goed alternatief.

Bijdrager
    Gees

Gisteren wat problemen met de provider vandaar de late reactie, bedankt voor jullie antwoorden en zal het uit proberen. Ik denk niet dat voice schat van ‘Yahoo messenger’ voor de Mac geschikt is!….

Groet Gees

Bijdrager
    macsimaal
    ”Martiniman”

Let op dat de meeste geluidsingangen een lijnsinaal verwachten. Een microfoonsignaal is veel zwakker. Je zult dus een microfoonversterker moeten gebruiken. Een USB iMic kan dit euvel verhelpen. Bluetoothsetjes zijn ook een goed alternatief.

Heeft iemand enig idee welke microfoonversterker geschikt is?

Bijdrager
    macsimaal
    Bijdrager
    Gees

Toevallig kreeg ik deze melding vandaag in mijn mail, maar weet dus niet of deze ook geschikt is voor mijn halve bol iMacje, omdat ik dacht een kleine plugin i.p.v. usb aansluiting nodig te hebben?,,,,

Heb hun een mail gestuurd met deze vraag maar krijg geen antwoord, w.s. alleen geschikt weer voor window’s

http://www.speurders.nl/dagknaller/product.php

Gr.v.Gees

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.