14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    Roelof Roos

Voice chatten met iChat en AOL IM???

Beste allemaal,

ik zou graag willen voice chatten via iChat AV (versie 2.1 beta, v151) aan de ene kant en AOL Instant Messenger aan de andere kant (versie 5.5.3572) aan de andere kant. Jawel, ik ken mensen met alleen Windows waarmee ik toch zou willen voice chatten.

Volgens de spec en het verhaaltje wat Steve Jobs er over hield zou dat moeten kunnen maar ik krijg het niet werkend. Bij mij thuis kan ik voice chatten van iChat naar iChat en van AIM naar AIM. Maar niet van iChat naar AIM dus. Omdat de rest wel werkt heb ik niet het idee dat het aan een firewall of slechte NAT implementatie ligt.

Mijn vraag: heeft iemand dit wel eens werkend gekregen???

Dank, groet,

Roelof

Bijdrager
    gretver

volgens mij kun je alleen video en voice chatten met windows gebruikers. Alleen voice-chat gaat niet lukken.

Bijdrager
    Roelof Roos

Ik ben inmiddels weer wat verder… ik heb het min of meer werkend

Het werkt alleen bij AIM 5.5 onder Windows XP en dan alleen nadat een of ander video component geïnstalleerd is. Vanuit XP kan je dan een videoverbinding aangaan met geluid! Dat werkt ook als de XP gebruiker en de iChat gebruiker geen camera hebben. Wel moet de XP gebruiker een microfoon hebben.

Kijk je dan naar de bandbreedte dan wordt maximaal ongeveer 20 kps gebruikt, dus alleen het audio kanaal. (Video zou immers veel meer zijn.) Jammer is wel dat de gebruikte bandbreedte, in tegenstelling tot een iChat-iChat sessie, variabel is. Met andere worden, als je niets zegt, wordt er ook geen bandbreedte gebruikt. Zeg je 10 seconden allebei niets, dan wordt de verbinding verbroken.:(

Ook is jammer dan je geen video-chat-zonder-beeld-maar-met-geluid kunt inititeren vanuit iChat. Ik denk dat dat wel lukt als ik een iSight had gehad, maar die heb ik nog niet. Wellicht dat iemand weet van een programma of methode waarmee je je Mac kunt laten denken dat er een iSight is terwijl die er niet is.

Als iemand nog een nuttige tip heeft hou ik mij aanbevolen.

Groet,

Roelof

Bijdrager
    Tomaat
    ”Roelof”

Wel moet de XP gebruiker een microfoon hebben

Dat verwacht je niet..;)

”Roelof”

Zeg je 10 seconden allebei niets, dan wordt de verbinding verbroken.

Dat lijkt me niet helemaal kloppen. Kun je niet ergens een vinkje zetten ofzow? Of de timeout tijd verhogen?

”Roelof”

Wellicht dat iemand weet van een programma of methode waarmee je je Mac kunt laten denken dat er een iSight is terwijl die er niet is.

AFAIK niet..maar dat zegt natuurlijk niet alles;) Wat voor camera heb je nu dan? Ik zelf heb een oud USB ding van Logitech die dus niet werkt in iChat :/ Wel in iVisit btw:)

Bijdrager
    gretver
    ”Roelof”

Ook is jammer dan je geen video-chat-zonder-beeld-maar-met-geluid kunt inititeren vanuit iChat. f

Begrijp ik dat het jou gelukt is om zonder camera te voice chatten, maar dat de windows gebruiker dit moet opstarten?

Verder wijs ik op de ichat usb hack waarmee je met een usb camera wel ichat kan gebruiken.

Bijdrager
    Roelof Roos

>Begrijp ik dat het jou gelukt is om zonder camera te voice chatten,
    >maar dat de windows gebruiker dit moet opstarten?

Dat klopt ja. Inmiddels heb ik dit ook op verschillende machines en in verschillende netwerken (met diverse NAT implementaties) kunnen proberen en het werkt.

>Verder wijs ik op de ichat usb hack waarmee je met een
    >usb camera wel ichat kan gebruiken.

Maar werkt dat ook zonder camera? Of is daar ergens source code van?

Groet,

Roelof

Bijdrager
    Roelof Roos
    ”Tomaat”

Dat lijkt me niet helemaal kloppen. Kun je niet ergens een vinkje zetten ofzow? Of de timeout tijd verhogen?

Ik heb die instelling nergens gezien. Maar het zou kunnen. Ik heb echter de indruk dat het een bug is, het is immers nog beta-software. Ook zonder stiltes valt de verbinding vaak uit.

”Tomaat”

AFAIK niet..maar dat zegt natuurlijk niet alles Wat voor camera heb je nu dan? Ik zelf heb een oud USB ding van Logitech die dus niet werkt in iChat :/ Wel in iVisit btw

Dat is de clou, ik heb nu helemaal geen camera. Ik wil graag voice chatten.

Groet,

Roelof

PS: Excuses voor het ‘quoten’ in het vorige bericht. Ik moest even leren hoe dit werkt.

Bijdrager
    iAgree

maar werkt het wel met een video verbinding dan want dat wil ik dan weer graag, maar als ik het goed lees kan dat dus alleen met XP windows en 5.5 van aim of niet?

Bijdrager
    nma

Er bestaat een P2P voicechat app genaamd NetFone, waarmee je tussen Mac en Windhoos PC’s kunt chatten. Aan het uiterlijk te zien is dit van origine een Windows app, want mooi is anders! Ik heb hetzelf nog niet geprobeerd maar dat laat ik graag aan jou over! Als je het online niet kan vinden hoor ik het wel van je.

Bijdrager
    iAgree

Bedankt voor de tip NMA er is ook nog iVisit trouwens maar daar was ik niet zo happy mee

Bijdrager
    thejazz

Ik heb hetzelfde probleem.
    Ik kon ook niet ichatten met mijn broer op zijn aim (XP)

Zelfs niet nu de officiele update uit is.
    beetje raar.

Ik zie geen telefoontje of camera en hij kan ook geen knop van dat soort indrukken.

iemand een oplossing?

Bijdrager
    benj1989

nou ja in de beta kon de andere persoon video indrukken maar nu met de final niet meer…. hoe komt dat? ik zou het vlug opgelost moeten zien, is voor het werk…

Bijdrager
    mhilberts

Ik krijg er wat van… mooie verhalen van Steve met zijn Isight en IChatAV..probeer al een week of wat een video of Audio chat voor elkaar te krijgen met mijn ouders in Nederland op een PeeCee….Nada!
    Ik ga nu die KDX-client maar eens proberen….dat is de nieuwe netfone geloof ik…ik hoop dat dit werkt.

Bijdrager
    thejazz
    ”Roelof”

Het werkt alleen bij AIM 5.5 onder Windows XP en dan alleen nadat een of ander video component geïnstalleerd is.

Welke component is dit dan en waar kan je dat downloaden?

Mij lukt het trouwens nog steeds niet :(

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.