5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    djdamen

Voetnoten in iWork ’08

Hallo,

Op dit moment ben ik mijn scriptie aan het schrijven. Iedereen die dat in het verleden gedaan heeft weet dat je dat een flinke berg voetnoten gebruikt. Nu is het al redelijk irritant dat iWork voor het invoegen van een nieuwe voetnoot geen snelkoppeling heeft bevat, maar het is nog vervelender dat iedere nieuwe voetnoot standaard in arial .12 wordt opgemaakt. Ik moet dus iedere voetnoot (en nogmaals: dat zijn er veel) stuk voor stuk opnieuw omzetten in het gewenste lettertype en grootte. Niet het einde van de wereld, maar wel lastig en omslachtig. Natuurlijk kan ik dat later ineens doen door alles te selecteren, maar daar gaat het nu niet om. Het moet direct in orde zijn. Ik heb geen idee hoe ik de standaard voor de voetnoten kan wijzigen. Misschien iemand die het wel weet?!?!?!

Thanks

Bijdrager
    www.project-euh.com

Volgens mij hadden de voetnoten een stijl. Dus gewoon de lettergroote wijzigen en dan de tekst selecteren en in de lijst met stijlen kun je op die betreffende stijl klikken en kiezen voor ‘redefine from selection’ of zoiets.

(even geen mac bij de hand)

Bijdrager
    Ian83

Je kunt sowieso in de systeemvoorkeuren in het muis en toetsenbordpaneel een snelkoppeling maken voor je voetnoten.

Bijdrager
    www.project-euh.com

http://manuals.info.apple.com/en/Pages_UserGuide.pdf

pagina 76 en verder, op 79 staat onder kopje ‘7’ wat ik bedoelde.

Bijdrager
    djdamen

Het is gelukt, weer iets geleerd. bedankt!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.