11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    hasseltse huzaar

voeding Power Mac G5 1.8

Omdat ik nog geen tijd heb gehad om naar een nieuwe MAC te gaan kijken heb ik nog wat aan de Power MAC G5 1.8 zitten prutsen
    Ik heb de hardware test laten lopen (ik heb van de installatie CD alleen de franse versie nog)

En daar wordt bij Alimentation connecte
    en nu komt het
    Batterie NON applicable…..
    Version PMU /FCU 126/4.02f3

Zo’n Batterie……..weet iemand daar wat over te zeggen????
    makkelijk te vervangen?duur?
    En verder staat er nog test
    code d’erreur
    2STF/8/3:A(upper)

Bijdrager
    Macosxachist

Zo te zien is de harde schijf naar z’n grootje. (Batterie NON applicable = Batterij niet van toepassing.)

Bijdrager
    hasseltse huzaar

waar kan ik uitzoeken welke nieuwe HD (type enz) er voor de Power MAC in aanmerking komt? En zou ik die oude HD nog kunnen “redden”(- leeghalen-)????

Bijdrager
    Macosxachist
    Bijdrager
    hasseltse huzaar

dus dat verhaal van “batterij” heeft niks met de “voeding” te maken ?Want als die kapot zou zijn dan wordt het een reparatie van zo’n 150-200 Euro zo heb ik begrepen en dat is me te veel

Ik heb bij de specificaties gekeken en er staat bij HD alleen 160 GB seiel ATA 7200 rpm
    Dat is alles waaraan die HD moet voldoen?

STEL dat ik (hoewel nog nooit gedaan maar ik heb op internet gezien dat het niet zo moeilijk lijkt om een nieuwe HD in te bouwen) een nieuwe HD zou kopen en een externe behuizing voor de ouwe
    Zou ik dan de data terug kunnen halen van de HD en zo ja met welk programma(er staat 10.3 op de ouwe HD)

Bijdrager
    hasseltse huzaar

ik heb net nog een inval…….er staat een externe HD naast de G5 maar de G5 vindt hem nu natuurlijk niet
    Is het een optie de interne HD eruit te halen en zou er dan via de externe HD opgestart kunnen worden???
    Zo ja….dan gewoon de interne loskoppelen en waar blijf ik dan met de stekkertjes waarmee de interne HD was aangesloten?

Bijdrager
    dionysos

Powerpc kan alleen via firewire externe hd opstarten. Usb werkte pas vanaf intel! Gewoon een nieuwe harddisk aanschaffen.

Bijdrager
    hasseltse huzaar

nieuwe HD er in en hij loopt als een zonnetje!!!!!!
    HEEL raar…..een externe HD herkent ie niet……….is wel via USB verbonden………Op de HD zit geen firewire aansluiting…….In de HD zit een stekkertje……zeg maar vierkant met twee afgeronde/afgeschuinde hoeken en aan de andere kant van dat snoertje zit dus de USB………Wie ziet mogelijkheden????

Bijdrager
    dionysos
    dionysos op 02 oktober 2011

Powerpc kan alleen via firewire externe hd opstarten. Usb werkte pas vanaf intel!

Niet duidelijk genoeg?

Bijdrager
    hasseltse huzaar

nee
    je opmerking is duidelijk maar biedt geen oplossing.ik had gehoopt op…….oh dan kan je een ……..verloopkabel/stekker nemen en die kan je gewoon bij…..kopen.
    ZOals jij het stelt is het einde oefening met de externe HD……….

Maar goed om op dat thema verder te gaan
    Zou het nut hebben de “kapotte” HD in een externe behuizing te steken met firewire aansluiting en die dan via de nieuwe interne HD te benaderen en met software (welke is de beste?) proberen data te redden/over te zetten???

Bijdrager
    MrBelloNLD

tbv data recovery gebruik ‘k meestal “Data Rescue”

hd overzetten in externe behuizing kan, mag dan ook een usb zijn, (je hoeft er immers niet vanaf op te starten)

als je een Desktop G5 kan ie er als 2e schijf bij-in, bij een iMac natuurlijk wel externe behuizing gebruiken.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.