9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Hemi

Voeding in DP867 G4 maakt zelfs geluid als de Mac uit staat.

Toen ik zojuist de zijklep openmaakte van m’n DP867 G4 hoorde ik heeeel zachtjes een regelmatig superzacht “tikje”. Het was wel erg stil in en om mijn huis, anders had ik het niet eens gehoord.
    Let wel, de Mac stond nog gewoon uit, want ik wilde er net een 3e HDtje bij prikken…
    Ik was eerst stomverbaasd en ging op nader onderzoek waar het geluidje nou precies vandaan kon komen. Na 3 minuten met mn postzegel in de behuizing te hebben gezeten kon ik niet anders concluderen dat het ultra zachte “tik” geluidje uit de voeding kwam.
    Het woord “tik” is eigenlijk al teveel, want het is duidelijk een electronisch tikje wat ik hoor.

Hebben meer Maccers dit ooit gehoord?
    (Of slightly anders gezegd, eens kijken hoeveel mensen ik met hun oor tegen hun Mac-voeding aan kan krijgen… lol)

Ps. De voeding is mijn G4 is nog de standaard Apple “Herrie-voeding”…

Bijdrager
    MacAttack

Er is toch een nieuwe voeding beschikbaar voor jou model. samen met een niewe fan voor ongeveer 20 eur.

Nog een tip, je moet eerst de stroomkabel verwijderen voor je je behuizing opent. :wink:

Bijdrager
    DEUZ

Ten eerste 1 vraag had jij de stekker uit de voeding. Om vonken te voorkomen moet je altijd je eerst ontladen en dan de stekker uit de voeding halen.

Maar terugkomend op je verhaal. Ik pas niet met mijn hoofd in mijn Quicksilver. Btw je kunt een nieuwe voeding bestellen bij Apple voor je model.

Bijdrager
    Hemi

Ik weet dat er een vervangingsvoeding te verkrijgen voor mn Mac. Het is ook niet dat ik er wakker van lig natuurlijk. Vond het gewoon een vreemde gewaarwording dat geluidje.
    En die herrie ventilatortjes kan ik zelf ook wel vervangen met replacements, dat is niet zo’n issue.

Ik had niet de stekker uit de voeding gehaald nee. Voor gewoon een HDtje erbij prikken lijkt me dat een beetje overbodig. Ik zorg zowieso dat ik altijd (ook mentaal;) ) ontladen ben voordat ik iets in een computer ga doen.

Bijdrager
    Aqua1

Een tikje heb ik nooit gehoord. Wel een soort gezoem. Heeeel zacht. Ik hoorde het voor het eerst nadat ik verhuisd was en de stekker (iMac flat 15′) er weer in deed. Toen begon het meteen.
    Ik maak me er geen zorgen om. Het stoort me niet echt.

Bijdrager
    Andre

Zoemen/fluittoon is meestal het geluid van de condensator(s) die zich ontladen.

Tikje(s) is het afkoelen van voeding en de omgeving… Zelfde als een zolder die snacht geluid maakt….:( :oops:

Bijdrager
    Convicted

Kan het niet zijn dat de voeding op stand-by staat of iets dergelijks?
    Meestal maken voedingen dan ook nog geluid tot dat je ze echt uitzet met behulp van een schakelaar of gewoon de stekker eruit haalt.

Bijdrager
    MacAttack

een mac staat altijd in stand by als hij uitstaat. Je moet echt de stekker verwijderen om hem helemaal af te zetten.

Bijdrager
    SUPERJORN

*komt even terug op dit onderwerp*

Ik heb een Powermac MDD en dat getik hoort ik sinds kort ook. Ben wel erg benieuwt wat het is. Iemand zei tegen mij dat zijn voeding kapot was gegaan, nadat hij ook ging ‘tikken’. Het zijn duidelijk elektrische tikjes, net alsof een vonkje overspringt…
    Ik heb mijn voeding al open gemaakt en helemaal schoon gemaakt. Maar heeft niet geholpen..

Wie weet wat die tikjes zijn? :?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.