5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    iDog

Voeding iMac 21.5" mid 2010

Ik heb hier een iMac binnen die compleet dood is. Hij is ergens vorige week eruit geknald en meteen knalde de stoppen in de
    zekeringskast van het huis er ook uit.

Ik heb de iMac opengemaakt en gezien dat geen van de diagnostic leds branden wanneer de AC kabel erin zit. Op de voeding gemeten en er komt wel 220 (225) volt binnen. Er gaat echter niks naar buiten.

Ik vermoed dus dat de voeding kapot is. Heeft iemand toevallig zo’n voeding te koop liggen ? Of kan hij de voeding die hier ligt reparen of aanwijzingen geven hoe ik dit zelf kan doen ?

Bijvoorbaat mijn hartelijke dank !

Bijdrager
    stavos

Zoek op het internet eens naar een vergelijkbaar model wat te koop staat vanwege bijv. een defect scherm. Op die manier kun je goedkoop aan een apparaat komen waar je de voeding uit kunt halen om over te zetten. Zelf repareren geeft natuurlijk een groot risico dat hardware onderdelen kunnen doorbranden als je de reparatie verkeerd uitvoert.

Bijdrager
    iDog

Dank je voor de tip, maar echt veel is niet te vinden (zeg maar niks). Voeding vervangen is eigenlijk het simpelste wat je in zo’n iMac kunt doen, dus als ik dat al verknal dan ga ik leren breien ofzo…;)

Bijdrager
    stavos

Vervangen is wel te doen. Ik doelde meer op het zelf repareren van de nu defecte voeding.:wink: Iets waar sommigen zich ook nog wel eens aan willen wagen.

Bijdrager
    iDog

Ah dat. Als ik zou weten waar ik moest beginnen, dan deed ik dat ook direct. Ik kan wel lukraak alle condensatoren gaan vervangen eigenlijk. Normaal gezien is dat toch het enige wat op zo’n voeding doorgaans kapot kan gaan ? (ik zie trouwens geen opgezwollen of gesprongen exemplaren zitten).

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.