6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Rini

Vodafone UMTS card voor MAC

Vodafone als eerste in Nederland met zakelijke UMTS diensten voor Apple MAC gebruikers
    Maastricht, 18 april 2005 – Vanaf vandaag breidt Vodafone Nederland haar succesvolle zakelijke UMTS diensten uit door de Vodafone Mobile Connect UMTS datacard compatible te maken voor MAC laptops. Deze uitbreiding zorgt er voor dat nagenoeg alle gangbare laptops gebruik kunnen maken van de verbeterde snelheden beschikbaar via de Vodafone Mobile Connect UMTS datacard. Apple MAC laptops worden hoofdzakelijk gebruikt door professionals zoals zakenmensen, uitgevers, ontwerpers en fotografen en worden gekenmerkt door uitgebreid en veelvuldig mobiel datagebruik. De MAC compatible versie van de Vodafone Mobile Connect UMTS datacard zal morgen worden gepresenteerd op TINE, The ICT- & Networking event, in de Amsterdam RAI.

De Vodafone Mobile Connect UMTS datacard is speciaal ontworpen om tegemoet te komen aan de behoeften van zowel particulieren, het MKB als groot-zakelijke klanten. De kaart kan in een laptop worden geplaatst en biedt een eenvoudige, geïntegreerde en veilige manier om overal en altijd toegang te krijgen tot informatie en data. De UMTS datacard biedt op afstand snelle toegang tot bedrijfsnetwerken, het internet, e-mail en andere veelgebruikte kantoortoepassingen. De dienst biedt datasnelheden tot 384 kbps – tot zes keer sneller dan een ISDN-verbinding – en stelt de gebruikers in staat productiever en effectiever te werken wanneer ze niet op kantoor zijn.

Met een dekkingsgraad van meer dan 60% van de bevolking en roaming mogelijkheden in 13 landen, biedt Vodafone de grootste UMTS netwerkdekking in Nederland en in het buitenland. Buiten het bereik van het UMTS netwerk, schakelt de Vodafone Mobile Connect UMTS datacard automatisch over op het GPRS netwerk.

Bijdrager
    Yosemite

De software voor de Mac was al enige tijd beschikbaar.

http://www.macosx.nl/?p=showarticle&art_id=1624

Bijdrager
    JohanWouters

Bij de Vodafone-winkel waar ik mijn UMTS-card kocht (in Breda) hadden ze de software klaarliggen (wel zelf gebrand) en stond iemand die me haarfijn kon uitleggen hoe het op mijn powerbookje ging werken. De dekking is in mijn werkgebied (West-Brabant) overal prima, en het is tot nu toe stukken betrouwbaarder dan via Bluetooth naar mijn GPRS-telefoon (en stukken sneller natuurlijk).

Bijdrager
    anton.m

Maar betekend dat nou dat je een abo. bij Vodafone moet hebben om ervan gebruik te kunnen maken? Of is er ook zoiets als prepaid.

Bijdrager
    JohanWouters

Als je de Vodafone-UMTS kaart wil hebben, zal je inderdaad een abo bij ze af moeten sluiten :wink:
    Kan vanaf 20 euro per maand, dan heb je 10 MB dataverkeer vrij (iedere extra MB kost 1 euro nogwat meen ik). Loopt op tot een abo van 75 euro in de maand, en 1 Gb aan dataverkeer geloof ik.
    De kaart zelf kost, afhankelijk van welk abo je neemt, ergens tussen de 0 en de 199 euro.

Bijdrager
    anton.m

OK,thanks:)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.