7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Donnie Darko

Vodafone Mobiel Internet

Ik ben opzoek naar mobiel internet voor op mijn laptop en toen kreeg ik de aanbieding van Vodafone:

Optie 1: Abonnement met vaste snelheid

Optie 2: Abonnement met vaste kosten

Op de site onder het kopje “wat is het?” staat:

– “Altijd bereik met Mobiel Breedband, UMTS- en GPRS-netwerk.”

Hier in het noorden van Nederland is de dekking af en toe gewoon heel slecht.
    Of gewoon geen bereik of juist het andere uiterste, die 3,6 MB/sec zal ik wellicht niet halen…

Heeft iemand ervaring met Vodafone of een andere aanbieder van mobiel internet?
    Mensen die ook afgelegen wonen en leven… Alvast bedankt voor de reacties.

Bijdrager
    tjetta

Druk- en zetfouten zeker voorbehouden, het is 3.6Mb/sec, dus ongeveer 450 kB/sec. In de randstad haal ik meestal rond de 80-90 kB/sec (640-720 kb/sec). Dit is echter wel middels tethering via Bluetooth.

Bijdrager
    Donnie Darko
    ”tjetta”

Druk- en zetfouten zeker voorbehouden, het is 3.6Mb/sec, dus ongeveer 450 kB/sec.

450 kB/sec is ook nog best te doen, met ongeveer 8 km van de centrale haal ik ongeveer 100 kB/s. (ADSL over ISDN van XS4ALL) Mobiel internet zou een van de oplossingen kunnen zijn…

edit:

Even een testje gedaan met de postcode: http://umtscoveragetool.vodafone.nl/UMTSdekking.html.
    Hier wordt aangegeven optimaal tot goed bereik, zowel mobiel breedband als umts.

Mijn voorkeur ligt dan bij optie 1, redelijke snelheid en geen datalimiet.

Bijdrager
    tjetta

Hoe lang betaal je dat actietarief overigens?

Bijdrager
    Donnie Darko
    ”tjetta”

Hoe lang betaal je dat actietarief overigens?

Volgens de actievoorwaarden:

3.

Actie-aanbieding 3:
    Een jaar Altijd en overal Internet met uw eigen laptop
    – inclusief de USB data modem t.w.v. € 79,99 gratis:
    – Inclusief onbeperkt dataverkeer, altijd de hoogste snelheid (Fair Use Policy)
    – € 19,95 per maand vaste kosten

Actie-aanbieding 4:
    Twee jaar Altijd en overal Internet met uw eigen laptop
    – inclusief de USB data modem t.w.v. € 79,99 gratis:
    – Inclusief onbeperkt dataverkeer, altijd de hoogste snelheid (Fair Use Policy)
    – € 19,95 per maand vaste kosten

Gewoon bovenstaande bedrag per maand zonder enige verhoging in de komende maanden van het contract.
    En geen bijkomende kosten van data, het is immers zonder datalimiet. Althans, zo lees ik het.

Geblokkeerd
    Anoniem

Over de dekking van Vodafone ben ik erg tevreden. Hier thuis 5 streepjes, snelheid is naar eigen ervaring ook in kleine dorpen goed, Hoogland specifiek trouwens niet. Friesland ok, Leeuwarden en Sneek was goed:P

Exacte downloadsnelheid kan ik je helaas niet geven. Ik merk zelf dat ik gemiddeld per dag (torrents downloaden dan niet inbegrepen) max. 2 GB haal, met allemaal YouTube filmpjes die ik in HD kijk, Skype, iTunes Store downloads, podcasts, enzovoort. Mocht je het als vervanging willen van je “slome” internet via ADSL, dan zou ik de onbeperkte databundel nemen. Weet je tenminste zeker dat je nooit meer kosten maakt dan de kosten van het abonnement zelf. Mocht het meer voor onderweg zijn, dan kun je je internetverbruik beperken tot alleen je mail en Safari, en kun je die 2,5GB ook prima nemen.

Bijdrager
    tjetta
    ”TimN”

Exacte downloadsnelheid kan ik je helaas niet geven. Ik merk zelf dat ik gemiddeld per dag (torrents downloaden dan niet inbegrepen) max. 2 GB haal, met allemaal YouTube filmpjes die ik in HD kijk, Skype, iTunes Store downloads, podcasts, enzovoort. Mocht je het als vervanging willen van je “slome” internet via ADSL, dan zou ik de onbeperkte databundel nemen. Weet je tenminste zeker dat je nooit meer kosten maakt dan de kosten van het abonnement zelf. Mocht het meer voor onderweg zijn, dan kun je je internetverbruik beperken tot alleen je mail en Safari, en kun je die 2,5GB ook prima nemen.

Tja, zoiets is ook niet om YouTube filmpjes in HQ te kijken, te Skypen of podcasts te gaan downloaden. Ik hoop dat je dat zelf ook inziet:) 2,5 GB is prima om lekker zorgeloos mee te internetten, af en toe een filmpje te bekijken en je mail bij te houden.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.