8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Lucnijhuis

Vodafone mobiel internet ontzettend traag

Ik heb 2 dagen geleden mijn abbonement verlengt bij Vodafone en heb ontzettend trage snelheden van mobiel internet. Heb maximale wat ik heb behaald nu is 0,02 Mbps download en 0,03 Mbps upload. Terwijl het maximale wat ik kan halen rond de 14 Mbps moet zitten. Kan het zijn dat mijn Nano simkaart niet goed werkt?

Instellingen zijn als volgt:

APN: live.vodafone.nl
    Gebruikersnaam: Vodafone
    Wachtwoord: Vodafone

Bijdrager
    maconly

de providers hebben te weinig bandbreedte mar nemen maar al te graag klanten aan.

Bijdrager
    Nikita

Da’s wel erg traag… Toestel al opnieuw opgestart? Lijkt wel alsof je op GPRS zit i.p.v. 3G.

De maximale 14 Mbit haal je overigens alleen onder de meest ideale omstandigheden. Wat wil zeggen, praktisch nooit.

Bijdrager
    Lucnijhuis

Toestel heb ik al opnieuw opgestart, zonder resultaat. Staat nog steeds het Edge teken of zo’n rondje.

Ik weet dat 14 Mbit wel heel hoog is, maar ik verwacht toch wel minimaal 1 à 2 Mbit van Vodafone.

Bijdrager
    Appellover

Heb hetzelfde probleem gehad op de Veluwe,geen 3G verbinding mogelijk,te weinig masten.Daarom zit je gewoon op gprs.Ik had t- mobile ,maar kpn en vodafone zitten met hetzelfde probleem.Geen verbinding.

Bijdrager
    Lucnijhuis

Ik heb binnen een straal van 1km 2 UMTS masten staan, dus daar zal het niet aan liggen. Op werk net had mijn collega die ook Vodafone heeft wel 3G verbinding. Dus het probleem moet liggen aan mijn iPhone 5 (uit duitsland) of aan mijn Nano simkaart.

Bijdrager
    Nikita

En je 3G staat dus wel aan bij Instellingen…? Dat dat dat per ongeluk staat uitgeschakeld…

Bijdrager
    Lucnijhuis

Ja 3G staat gewoon aan

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.