3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    awwexl

Vodafone-mail en Mail instellingen?

Ik ben al een paar dagen bezig om mijn vodafone emailadres te integreren in Mail. Nu lukt het me wel om post te ontvangen volgens de instellingen op: Vodafone
    Dit zijn de instellingen voor op je mobiel maar als ik deze instellingen overneem lukt het dus wel om post te ontvangen maar niet om te versturen. Bij versturen via mijn vodafone emailadres geeft hij de foutmelding dat het bericht niet kan worden verstuurd via de server voor het verzenden van e-mail: authsmtp.vodafone.nl
    Is dit op te lossen? Zo ja, hoe?

Bijdrager
    macpro

Je moet niet de SMTP server van Vodafone gebruiken, maar de SMTP server van jouw internet provider.

Bijdrager
    draaischaap

Je kunt wel degelijk authsmtp.vodafone.nl gebruiken, alleen moet je “server settings -> authentication -> password” gebruiken (knopje daaronder). En daar je username en password invullen uiteraard.

Neemt niet weg dat je inderdaad beter de smtp server van je eigen provider kunt gebruiken, want die van vodafone is behoorlijk brak. Hangt natuurlijk ook van je provider af, maar een extra smtp-server erbij is altijd handig voor noodsituaties.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.