12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    h4ns

Vodafone heeft geen Visual Voicemail ondersteuning!!

Het is maar dat je het weet:

Stap ik over van T-mobile naar Vodafone (ik dacht laat ik eens een andere provider proberen)
    kom ik er tot mijn verbazing achter dat ze helemaal geen Visual voicemail ondersteunen bij Vodafone NL.

Zwaar balen dus, nu zit ik 2 jaar vast aan een voor mij nagenoeg waardeloze en ook nog duurder abonnement!

Zit je bij T-Mobile raad ik dus aan om NIET naar Vodafone te gaan.. Hoe het met andere providers zit weet ik niet.

Als ik dat had geweten..

Bijdrager
    Shmoo

Abonnementen kun je ook gewoon annuleren binnen 14 dagen of zo.

Bijdrager
    Xcode

Volgens mij is T-Mobile de enige die het in Nederland ondersteunt (misschien ook Ben?). Het is inderdaad jammer dat de rest van de providers niet willen innoveren. Aan de andere kant heb je bij Vodafone en KPN wel weer een veel beter netwerk (buiten de Randstad). Alleen het ontbreken van Visual Voicemail is geen wereldramp, zo te horen heb je je niet goed georiënteerd op de mogelijkheden. Zou overwegen wat @shmoo zegt.

Bijdrager
    Yosemite

Dit is volgens mij een overblijfsel van de deal met Apple. Bij de introductie van de iPhone in Nederland had T-Mobile het alleenrecht en moesten ze dit van Apple aanbieden.

Alle andere providers hebben dat nooit hoeven te doen en dus ook niet gedaan. Die investering levert blijkbaar niet genoeg op. Sindsdien moet je er bij T-Mobile ook €1,99 per maand voor betalen.

Toen ik in 2010 eindelijk over kon stappen van het slechte T-Mobile netwerk naar KPN was ik blijer met het betere netwerk dan het ontbreken van visual voicemail. Sindsdien niet echt gemist. Merk dat voicemail sowieso steeds minder gebruikt wordt.

Bijdrager
    Milez

Dan hebben jullie in NL tenminste een provider die visual voicemail aanbiedt. In België doet geen enkele provider dat…

Niet dat ik daarom geef. Het eerste wat ik doe als ik van provider verander, is mijn voicemail deactiveren.

Bijdrager
    ThijsOtter

Op https://nl.wikipedia.org/wiki/Visual_voicemail vind je een lijstje met de aanbieders van Visual Voicemail in Nederland. Onder andere Voizie.nl, Greetinq en Voozzle bieden deze dienst provider-onafhankelijk aan. Op die manier zou je dus alsnog van visual voicemail gebruik kunnen maken terwijl je bij Vodafone zit.

Bijdrager
    mtooster

Die doen het via de e-mail of een aparte app.
    Niet met de ‘standaard’ visual voicemail geïntegreerd in de iOS bellen-app

Bijdrager
    h4ns

De Voozzle app heb had ik al gekocht, maar dat is ook gewoon misleiding. Ze beweren dat er geen kosten zijn maar dat klopt niet..
    Vodafone berekend gewoon bij iedere voicemail doorschakel kosten. Binnen een week zat ik al op 5,- extra doorschakel kosten buiten de bundel.

Heb de app dus weer verwijderd, ben niet van plan om de hoge kosten te gaan betalen, en functionaliteit was ook niet alles.

En nee het is geen wereldramp, maar ik denk dat je flink zal balen als je al jaren het gemak van VV hebt gehad.
    Voicemail uit zetten is voor mij geen optie, mijn klanten moeten de mogelijkheid hebben om in te spreken.

Met het netwerk van T-Mobile was verder niets mis, ik heb momenteel met Vodafone eerder slechter bereik bij mij thuis en op het werk.

Opzeggen is helaas niet meer mogelijk, ben de 14 dagen al voorbij..

Bijdrager
    GoeieDag
    Milez op 07 maart 2016

Niet dat ik daarom geef. Het eerste wat ik doe als ik van provider verander, is mijn voicemail deactiveren.

Mijn idee!

Bijdrager
    GoeieDag
    h4ns op 07 maart 2016

Met het netwerk van T-Mobile was verder niets mis, ik heb momenteel met Vodafone eerder slechter bereik bij mij thuis en op het werk.

Het netwerk van T-Mob was hier thuis (A’dam!) soms bagger, maar Vadofone (ik ben ook net over) valt ook vies tegen, o.a. in het buitenland. Sowieso valt Vadafone me tegen, o.a. door een veel minder goede app dan T-Mob.

Bijdrager
    h4ns

Ik denk dat wat netwerk betreft het allemaal niet zo veel uit maakt welke provider je kiest. Hangt er gewoon van af waar je het meeste aanwezig bent.

Voor anderen zal voicemail misschien niet belangrijk zijn, indien je vaak gebeld wordt (en dus niet altijd wil of kan opnemen) is in ieder geval T-mobile de beste keuze.

Valt me gewoon tegen dat dit gewoon niet door iedere provider geïmplementeerd wordt. Het marktaandeel van de iPhone is groot, en de technologie is ondertussen al heel wat jaartjes oud. Ik heb er geen seconde over na gedacht toen ik van abo ging switchen.. dacht dat het ondertussen de normaalste zaak van de wereld was.

Ik was dan dus ook echt verbaasd toen ik er weer achter kwam hoe “vroeger” voicemail ook al weer werkte. Heb nu zeg maar het gevoel dat ik nu zo ongeveer weer met een telefoon met draaischijf moet werken.. [zucht]

Bijdrager
    Xavalon

Vodafone ondersteund visual voicemail wel in sommige andere landen. Bellen van 1217 werkt niet in Nederland.

—-
    Van Vodafone Australië:

How to switch on Visual Voicemail for iPhone
    From your iPhone, dial 1217.

A recorded message will confirm Visual Voicemail has been switched on.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.