11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    marty1_99

.vob naar mpeg

Ha,

ik probeer bestanden die zijn opgenomen met mijn harddiskrecorder te bewerken in FCP. En dat is minder makkelijk dan ik had gehoopt. De bestanden komen van de harddiskrecorder als .vob. Probleem is dat Quicktime het beeld wel weergeeft, maar doet alsof er geen audio bijzit. In FCP gebeurt hetzelfde, evenals Imovie.

Ik heb een aantal apps geprobeerd die het zouden moeten kunnen omzetten, maar op “missing mpeg edit” na, crasht alles, of werkt het niet. Maar Missing MPEg edit zet het om naar een .dv stream, en die zijn retegroot (13 gig voor 45 min?). Heeft iemand een beter idee om .vob om zetten naar iets wat ik FCP kan importeren?

Bijdrager
    wout3r

Hmm, misschien een beetje omslachtig. Maar elke hdrecorder heeft een dvd-brand optie (teminste dat ik weet) kan je niet die bestanden van je hd-recorder op dvd branden? Volgens mij zijn ’t dan avi’s

:roll: ik weet nou niet of mijn hulp erg zinvol was, ik realiseer me nu dat jij dit misschien ook wel op deze manier hebt gedaan..

Bijdrager
    addyboy
    ”marty1_99″

Ha,

ik probeer bestanden die zijn opgenomen met mijn harddiskrecorder te bewerken in FCP. En dat is minder makkelijk dan ik had gehoopt. De bestanden komen van de harddiskrecorder als .vob. Probleem is dat Quicktime het beeld wel weergeeft, maar doet alsof er geen audio bijzit. In FCP gebeurt hetzelfde, evenals Imovie.

Ik heb een aantal apps geprobeerd die het zouden moeten kunnen omzetten, maar op “missing mpeg edit” na, crasht alles, of werkt het niet. Maar Missing MPEg edit zet het om naar een .dv stream, en die zijn retegroot (13 gig voor 45 min?). Heeft iemand een beter idee om .vob om zetten naar iets wat ik FCP kan importeren?

ffmpg al geprobeerd? (ik weet niet zeker of dat dat kan maar toch.. kan altijd veel converteren)

Bijdrager
    gruusbekker

Als ik een .vob om wil zetten naar mpeg etc ,gebruik ik altijd MPEG Streamclip deze is hier te downloaden.

http://www.squared5.com/svideo/mpeg-streamclip-mac.html

super handig programma kan eigenlijk niet meer zonder.

Ik denk wel dat je met dit programma verder zal komen.

Bijdrager
    Mattnh

Gruus geeft hier de tip der tips.

Bijdrager
    Hans de Bijl

Inderdaad. En ook een hele mooie is ‘Cinematize’

http://www.miraizon.com/products/products.html

Bijdrager
    marty1_99

Ha, dank. Dat Cinamitize is wel aan de dure kant, 130 euro. Ik ga eerst streamclip eens proberen morgen..

Bijdrager
    Danielle_M
    ”gruusbekker”

Als ik een .vob om wil zetten naar mpeg etc ,gebruik ik altijd MPEG Streamclip deze is hier te downloaden.

Hallo, Ik zat met dezelfde vraag. Het wil alleen niet lukken:
    Ik heb het desbetreffende programma gedownload. Als ik dan een .vob inlees en bewaar als avi kies krijg ik de volgende melding:

You must install the MPEG-2 Playback Component before trying to export MPES2 files! Yoi can buy it online form Apple: blabla.

Maar dit was niet mijn bedoeling. Ik wil graag gratis software. Heeft iemand een idee??

Alvast bedankt voor eventuele reactie.
    Danielle

Bijdrager
    reposte

Als die VOB-bestanden in een Video_TS-map staan zou je ook aan Handbrake kunnen denken. Klik!

Bijdrager
    Mattnh
    ”Danielle_M”
    ”gruusbekker”

Hallo, Ik zat met dezelfde vraag. Het wil alleen niet lukken:
    Ik heb het desbetreffende programma gedownload. Als ik dan een .vob inlees en bewaar als avi kies krijg ik de volgende melding:

You must install the MPEG-2 Playback Component before trying to export MPES2 files! Yoi can buy it online form Apple: blabla.

Maar dit was niet mijn bedoeling. Ik wil graag gratis software. Heeft iemand een idee??

Alvast bedankt voor eventuele reactie.
    Danielle

Gratis doet het altijd beter dan kwaliteit…

Bijdrager
    Danielle_M

Ja dat is ook zo, maar omdat ik het eenmalig nodig heb wilde ik nietr gelijk kosten gaan maken.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.