4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Robbes

Vob file bewerkt, welk format voor web?

goedenavond,.

ik ben bezig met het rippen van een vob file. Het is een documentaire over persvrijheid. De VOB file is ca. 550 mb groot. ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

De VOB file heb ik nu met succes geript. [ met dan aan de vele draadjes die hierover lopen. Nu de zoekfunctie weer werkt, zijn ze super te vinden! relaxt dus… ]
    Deze nieuwe file moet op een website komen te staan zodat bezoekers de film kunnen bekijken. Ik wil het MPEG bestand met Imovie ’05 omzetten naar een geschikt format.

Welk format zouden jullie aanraden. Het moet zowel voor windows als voor macgebruikers bekeken kunnen worden. Kan ik de standaard instelling in Imovie gebruiken “converteren voor gebruik op website” of iets dergelijks? Kortom, wat tips op dit vlak zou verdomd handig zijn.

Fijne avond!

Robbes

Bijdrager
    Djmichel

als je een filmpje op het web wilt zetten is natuurlijk het formaat het belangrijkst. Zowel de hoeveelheid mb’s tot de frame size. Je kan voor windows systemen het beste ‘wmv’ (windows media video) gebruiken. flip4mac is daarbij een goed programma. Het enige nadeel daarvan is dat niet iedereen die een Mac heeft die kan afdraaien. Je kan ook Quicktime gebruiken. Dit is met het programma ‘Compressor’ zeer goed te doen. Er zitten ook standaard presets bij voor het web. Je zou ook nog kunnen overwegen om het filmpje in flash te converteren, dit werkt ook wel goed.

Persoonlijk zou ik voor de quicktime conversie gaan…;)

Succes ermee!!!

Bijdrager
    Djmichel

Deze is voor de wmv conversie… zelf goede ervaringen mee!

http://www.flip4mac.com

Bijdrager
    Robbes

Dank voro je reactie! ik ga er vanochtend weer mee aan de slag!

groeten .
    Robbes

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.