12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Mrwhoopie

Vob bestand branden

Ik heb een vob bestand dat ik graag op dvd zou willen zetten,met wat kan ik dat daneigenlijk doen?Vroeger in mijn windows jaren was dat een klusje voor nero,nu bij apple ben ik daar een beetje de weg kwijt:? dit vob bestand zou dus film en 5.1 audio moeten bevatten.

P.S. ik heb mac osx

Bijdrager
    miniwortel

Roxio Toast doet het op Apple altijd vrij goed;)
    Je moet alleen je .vob bestand in een map zetten die “VIDEO_TS” heet!

Succes

Bijdrager
    Ferris Bueller

Kun je daar eigenlijk ook je ondertiteling in gooien?

Bijdrager
    Pieterr

Of maak een DVD Image met de DVD Imager en brand vervolgens dat image met de standaard “disk utility” van OS X.

Bijdrager
    RPGboy
    ”Ferris

Kun je daar eigenlijk ook je ondertiteling in gooien?

VLC zegt het te kunnen, maar werkt bijna nooit:(

Bijdrager
    sypie

Als je een DVD wilt gaan maken met menu’s, ondertitels en verschillende geluidssporen dan is het misschien handig om ook de IFO en BUP bestanden er bij te branden. Dit alles moet staan in de map die VIDEO_TS heet, inderdaad met hoofdletters. Deze map staat in de root van je DVD.

Bijdrager
    Mrwhoopie
    ”Pieterr”

Of maak een DVD Image met de DVD Imager en brandt vervolgens dat image met de standaard “disk utility” van OS X.

Dit is ideaal voor wanneer je de orginle dvd wil backuppen,maar die heb ik helaas niet.

Die toast kan ms de klus wel klaren maar dat kost 99€:| en er is blijkbaar geen trial version.

Wat is een vob eigenlijk wat normaal heb je toch de mappen video_TS en sound_TS?

Iemand nog andere ideen?Want ik wil dit toch eens gaan testen.

Bijdrager
    sypie

Voor een stand-alone DVD speler (een DVD speler onder de TV zeg maar) is het raadzaam om complete AUDIO_TS en VIDEO_TS mappen te branden met alles er in. De AUDIO_TS map is doorgaans leeg, alleen bij audio DVD’s wordt die gebruikt. De VIDEO_TS map bevat alles wat met de rest te maken heeft. Een idee van zo’n map kan er zo uitzien:
    http://www2.computeridee.nl/faqman/_images/202299_AFBEELDING_2.JPG

Alleen dan voor de Mac natuurlijk.

Bijdrager
    Pieterr

@Mrwhoopie
    Wat is er met je Avatar gebeurd? Heb je die toevallig een keer in je zak laten zitten toen je broek gewassen werd?

Bijdrager
    Mrwhoopie
    ”Pieterr”

@Mrwhoopie
    Wat is er met je Avatar gebeurd? Heb je die toevallig een keer in je zak laten zitten toen je broek gewassen werd?

Maf he:lol:

Het heeft even geduurd eer ik eentje gevonden had die de medeforumers niet hadden.
    Vroeger kan ik tijd steken in het maken van een avatar met ps en dergelijke,maar daar kan ik mijn tijd echt niet meer insteken:wink:

Moderator
    unSOUND
    ”miniwortel”

Zo simpel is het niet…

Als hij alleen een .vob bestand heeft, en geen .ifo en .bup bestanden, zal de DVD niet werken als je hem gebrand hebt.

Bijdrager
    Mrwhoopie
    ”unSOUND”
    ”miniwortel”

Zo simpel is het niet…

Als hij alleen een .vob bestand heeft, en geen .ifo en .bup bestanden, zal de DVD niet werken als je hem gebrand hebt.

idd.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.