7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    appleimacg5

VO2 max niet meer geregistreerd

Ik heb sinds kort een Nieuwe Apple Watch. (Had een 3 en nu een series 5).

Sindsdien wordt er bij het hardlopen geen schatting meer gemaakt van de VO2max (zichtbaar normaal gesproken in gezondheidsapp op iphone)

Ik zie wel VO2 max staan maar sinds de nieuwe Watch wordt dat niet meer bijgehouden als ik hard loop.

Iemand een tip ??

Bijdrager
    Shmoo

Hoe lang ga je hardlopen? Om een goede meeting te kunnen doen moet je minimaal 20 minuten een workout uitvoeren. Voorheen was er geen minimale tijdsdrempel maar sinds iOS 13 en watchOS 824 is dat wel het geval.

Bijdrager
    applemac

Er wordt bij mij al maanden geen VO2 max meer geregistreerd. Ik heb nog de Watch 3 en de laatste registratie dateert van augustus. Mijn workouts zijn ook sinds die tijd langer dan 20 minuten, er is niks veranderd, behalve dat mijn watch dit niet meer registreert.

Bijdrager
    Hyrax

Probeer de Watch strakker om je pols te doen. Hij vraagt niet om een workout van 20 minuten, maar een consistente meting van 20 minuten. Oke, je hebt dan een workout van minimaal 20 min nodig, maar hij moet ook goed kunnen meten dus. Lijkt me dat er daar wat een schort.

Bijdrager
    Shmoo

De volgende punten moet je controleren.

1. In de Apple Watch app bij Work-out mag de optie Stroombesparing NIET aanstaan. Deze toggle moet je dus deactiveren omdat je anders tijdens het hardlopen niet continu je hartslag meet.
    2. Je moet buiten gaan wandelen of rennen. Dus via de Apple Watch de optie kiezen Buiten hardlopen of Buiten wandelen. (niet binnen)
    3. Minimaal 20 minuten volhouden. Dus niet wanneer je uit het zicht bent van moeders, om het hoekje op het bankje gaan zitten fluiten naar de meisjes.

Bijdrager
    Hyrax

<p class=”cite”>Shmoo op 20 januari 2020 om 13:18</p>
    De volgende punten moet je controleren.

1. In de Apple Watch app bij Work-out mag de optie Stroombesparing NIET aanstaan. Deze toggle moet je dus deactiveren omdat je anders tijdens het hardlopen niet continu je hartslag meet.
    2. Je moet buiten gaan wandelen of rennen. Dus via de Apple Watch de optie kiezen Buiten hardlopen of Buiten wandelen. (niet binnen)
    3. Minimaal 20 minuten volhouden. Dus niet wanneer je uit het zicht bent van moeders, om het hoekje op het bankje gaan zitten fluiten naar de meisjes.

Bij mij doet ie t ook gewoon binnen?

Bijdrager
    Shmoo

Dat heb ik nog nooit geprobeerd. In de omschrijving staat buiten en niet start een wandel /hardloop oefening.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.