4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    klaus

VNC – keyboard wordt qwerty ipv azerty

Ik vond heel wat topics over vnc, maar geen enkele die een dergelijk probleem heeft als ik.
    Onze mini is bereikbaar via vnc op het netwerk, maar als we dan tikken is het qwerty.

Let wel, dit verschijnsel is enkel bij gebruik van de RealVnc client vanaf windows. Gebruik van ChickenVnc op mac lukt prima voor zover ik weet, zal het morgen nog eens testen vanaf powerbook van collega.

Iemand die dergelijk fenomeen voorhad? Thx

Bijdrager
    Tomaat

Wellicht een andere VNC client gebruiken? Er zijn er zat beschikbaar voor Windoos

Bijdrager
    klaus

Andere vnc client zoals TinyVNC doet exact hetzelfde.
    Heb ondertussen OSXVnc server geinstalleerd, en geconnecteerd, maar opnieuw hetzelfde.

De mac staat nochtans ingesteld op Belgisch (azerty), maar via VNC vanaf windows (ook azerty) switched hij die om.

Bijdrager
    klaus

Hebben het nu even geprobeerd op de mac van m’n collega, en daar wordt ook alles qwerty.

Geprobeerd met de ingebouwde remote desktop sharing aan te zetten, alsook met osxvnc server.
    Als we het input panel oproepen, dan staat die op Belgian, met de correcte layout, maar als we de toetsen aanklikken, dan komt de overeenkomstige toets op een Qwerty layout tevoorschijn.

Lijkt me toch iets fundamenteels die misloopt dan?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.