16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Almerrrrr

VNC

Nogmaals maar een draadje over VNC,

Ik heb nu lokaal vnc draaien om de winxp bak die als servertje draait in ons thuisnetwerkje in de gaten te houden dit werkt in principe prima,

nu is er van microsoft zelf ook een progje voor osx om remote desktop naar xp te doen maar ik weet niet of dit ook via internet kan???

nu heb ik geprobeerd om via vnc het verhaaltje online te krijgen zodat ik via de internet verbinding de controle over de server kan overnemen.

Kan iemand uitleggen hoe ik dit precies doe met poorten doorrouteren en de firewall.

en ook op welk ip nummer moet ik dan inloggen ip van mijn router ( internet ip zeg maar ) maar dan moet er dacht ik nog iets achter maar wat dan??

Bijdrager
    Xserve

Let op! Microsoft’s programma werkt alleen maar met Windows XP ‘Proffesional.’

Bijdrager
    Sachin
    ”Xserve”

Let op! Microsoft’s programma werkt alleen maar met Windows XP ‘Proffesional.'

Wat heeft dat in godsnaam te maken met Microsoft Remote Desktop? Microsoft programma’s werken op het OS waarvoor ze gemaakt zijn: Mac OS X, Windows 2000/XP Home & Pro, …

Bijdrager
    chlorophyl

Hieronder kan je de mac-client voor de windows remote desktop downloaden:

http://www.microsoft.com/mac/otherproducts/otherproducts.aspx?pid=remotedesktopclient

Omdat je op je eigen netwerk zit heb je niks te maken met een firewall of poortnummer. Gewoon het ip-adres van de XP bak intypen en je hebt verbinding. Het ip-adres op de windows machine kan je achterhalen door een DOS venster te openen en te typen “ipconfig /all”. Nu krijgt je een lijst te zien waarin het ip adres van de PC staat.

Afhankelijk van je router blijft dit adres meestal wel hetzelfde. Als je er zeker van wilt zijn dat dit ip-adres altijd gelijk blijft moet je de automatische ip-configuratie van je netwerkverbinding op de PC uitzetten. Schrijf dan eerst even alle waarden over die je ziet met “ipconfig /all” en gebruik dezelfde waarden bij de ip-configuratie.

Als je niet binnen je eigen netwerk zit moet je poort 3389 openzetten in je firewall.

Bovenstaande zal mss een beetje onduidelijk zijn als je er geen ervaring mee hebt.
    Vragen? mail me maar of laat een PB achter.

Succes!

Bijdrager
    Sachin

Als het kan (wat ik niet weet) dan zoek je eerst op via Google (of anders site) welke poorten je moet openzetten. Op deze website staat er uitleg hoe je de poorten van je router openzet.

Je kan ook een bezoekje brengen aan de Microsoft website voor hun Mac software.

Bijdrager
    Sachin
    ”chlorophyl”

Het is juist de bedoeling van hem om via Internet te connecteren. Niet enkel lokaal.

Bijdrager
    chlorophyl
    ”larridon”
    ”chlorophyl”

Het is juist de bedoeling van hem om via Internet te connecteren. Niet enkel lokaal.

Had het al aangepast

Bijdrager
    Xserve
    ”larridon”
    ”Xserve”

Wat heeft dat in godsnaam te maken met Microsoft Remote Desktop? Microsoft programma’s werken op het OS waarvoor ze gemaakt zijn: Mac OS X, Windows 2000/XP Home & Pro, …

”Microsoft”

To connect to a Windows-based computer, you need network access and permissions to connect to the computer, and the computer must be running Terminal Services or Remote Desktop Services. The following Windows products support Remote Desktop connections:

Windows XP Professional
    Windows Server 2003
    Windows 2000 Server
    Windows 2000 Advanced Server
    Windows 2000 Datacenter Server
    Windows NT® Server 4.0, Terminal Server Edition

Bijdrager
    Sachin
    ”chlorophyl”
    ”larridon”
    ”chlorophyl”

Had het al aangepast

Ok:)

Bijdrager
    Sachin
    ”Xserve”
    ”larridon”
    ”Xserve”

”Microsoft”

To connect to a Windows-based computer, you need network access and permissions to connect to the computer, and the computer must be running Terminal Services or Remote Desktop Services. The following Windows products support Remote Desktop connections:

Windows XP Professional
    Windows Server 2003
    Windows 2000 Server
    Windows 2000 Advanced Server
    Windows 2000 Datacenter Server
    Windows NT® Server 4.0, Terminal Server Edition

Goed blijkbaar heb je Windows XP Pro nodig. Microsoft daalt terug in mijn aanzien.

Bijdrager
    LoveBug356
    ”larridon”

Goed blijkbaar heb je Windows XP Pro nodig. Microsoft daalt terug in mijn aanzien.

En in het nieuwe magazine van C’t zie je hoe je van je windows home een windows pro maakt;-)

Bijdrager
    Almerrrrr
    ”Xserve”

het gaat hierbij om een programma geschreven door microsoft voor OSX

dat windows programmas niet op een mac werken zover ben ik ook nog wel.

http://www.microsoft.com/mac/otherproducts/otherproducts.aspx?pid=remotedesktopclientMicrosoft remote desktop client

Bijdrager
    Almerrrrr

Oke nou dat microsoft progje geloof ik nu wel.

Ik weet dat je daar xp pro voor nodig hebt heb ik ook en dit werkt ook allemaal wel
    alleen lokaal in mijn netwerk nu wil ik dus van buitenaf kunnen inloggen en het liefst via vnc
    ( of iemand moet met een goede reden komen om het progje van microsoft te gebruiken)

maar wat ik dus nog niet weet is naar welk ip nummer moet ik inloggen en hoe router ik dat dan door??

Bijdrager
    Lekkere Loempia

Ik heb ook VNC gebruikt, ik vond er niks aan. Ikzelf gebruik nu Radmin en werkt prima met meer handige functionaliteiten als VNC. Misschien raadzaam om Radmin ook eens te bekijken. Maar goed, even terug op jou verhaal.

Om de Windows remote service van buitenaf te kunnen benaderen, moet 3389 op tcp openstaan.
    Daarnaast moet je nog de benodigde poort voor VNC op tcp openen (Die je in de settings terug kan vinden). Het ip nummer van je router kan je achterhalen via ipconfig.

Bijdrager
    Almerrrrr

Oke ik heb dat Radmin bekeken maar kan alleen maar een windows versie vinden
    en vnc is er voor alles daarom is de keuze ook op vnc gevallen en dat windows remote service werkt voor mij hetzelfde als vnc dus welke van de 2 maakt niet uit en kan ze ook allebij wel configureren.

als ik de juiste poorten op mijn router opengezet heb moet ik dan nog iets doorrouteren of zo??
    hoe weet anders mijn macje welke van de 6 windowsbakken hij moet kiezen. ik dacht altijd dat je na het ipnummer dat je van je internet provider krijgt je daar nog iets achter moetst zetten of zo.

dus mocht er iemand zijn die vnc over internet gebruikt graag nog een stukje advies.

Bijdrager
    iMous

je moet via NAT in je router doorlinken naar je Windoze XP bak.
    Zodat als jij binnenkomt van buitenaf en je op je internet ip connect (bijv. 255.312.42.12, bestaat niet weet ik) je router het ‘doorlinkt’ of ‘route’ naar 192.168.0.* (of welke range je dan ook hebt)

Daar kan je dan tevens aangeven op welke poort hij moet doorlinken.. 3389 voor RDC en 5981 volgens mij voor VNC.

IP van je router is meestal 192.168.0.1 als de andere computers 192.168.0.* hebben.

Hopelijk heb je er wat aan, anders stel gerust je vraag.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.