11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    lekiam97

VMWare Workstation: The CPU has been disabled by the guest operating system

Ik probeer in VMWare Workstation 8 OS X Lion te starten, maar na een paar seconden krijg ik een schermpje met: “The CPU has been disabled by the guest operating system. You will need to power off or reset the virtual machine at this point.”

Weet iemand misschien hoe ik dit op kan lossen?

Alvast heel erg bedankt

PS: Ik denk niet dat dit het goede forum is, maar ik kon niets beters vinden.

Bijdrager
    fred44nl

misschien kun je hier iets vinden:

http://communities.vmware.com/groups/vmtn-nl

Bijdrager
    lekiam97

Nee, helaas heb ik niks gevonden daar.
    Die site had ik al gevonden via Google, maar toch bedankt voor de moeite

Bijdrager
    iep

De licentie van Lion staat dit niet toe. Je moet het op Mac hardware draaien en dus hebben alleen VMware Fusion en ESXi (alleen wanneer het op een Mac draait zoals een Xserve waar het voor bedoeld was) hier ook ondersteuning voor. In Workstation betekent het dat je daar het nodige hack werk voor moet doen zoals bij het maken van een hackintosh.

Bijdrager
    lekiam97

Als het goed is niet, ik heb verschillende youtubes videos bekeken en exact gedaan wat er stond.
    In de commentaren daar stond ook dat meer mensen hetzelfde probleem hadden, maar bij sommige ging het probleemloos.

Bijdrager
    iep

Dat komt omdat het technisch door VMware onmogelijk wordt gemaakt en deze mensen gebruik maken van de hackintosh spullen om het daarin werkend te krijgen. Technisch kan het wel, licentie/juridisch technisch mag het niet.

Bijdrager
    lekiam97

Nee, die mensen maken helemaal geen gebruik van een hackintosh.
    Ze gebruiken gewoon een standaard windows computer zonder enige aanpassingen…

EDIT: ze gebruiken dus wel een hackintosh, maar geen veranderingen in de hardware

Bijdrager
    Stirf

Je probeert dus op een Windows bak via VMWare OSX te draaien. Dat is een vorm van Hackintosh. Luister toch een keer naar Iep en doe niet zo eigenwijs :wink:.

Bijdrager
    lekiam97

Sorry, ik dacht altijd dat je bij een hackintosh de hardware moest veranderen, en dat hoeft bij deze manier niet.

Bijdrager
    iep

Nee dat is nooit zo geweest. Wat die mensen doen is hardware bij elkaar sprokkelen waarvan ze zeker weten dat het standaard al werkt in OS X of die ze eenvoudig werkend kunnen krijgen. Voor dat laatste zijn er allerlei stukken software die dingen patchen, drivers installeren en weet ik wat nog meer. Datzelfde kun je dus ook doen voor VMware producten en wat vrij eenvoudig is omdat VMware in de basis OS X ondersteund (anders kun je het niet virtualiseren in bijv. Fusion en ESXi 5). Omdat het van de licentie niet mag heeft VMware er echter voor gekozen om op een technisch niveau die licentievoorwaarden af te dwingen. Daardoor kun je in Fusion alleen 10.5 Server, 10.6 Server, 10.7 Server en 10.7 client draaien. In ESXi 5 kan dat alleen wanneer je het op een Mac draait, op ieder ander hardware hangt de vm bij het opstarten (hij komt niet voorbij het grijze scherm). Ook hier zijn wel weer trucs voor om het wel werkend te krijgen maar ja, daarmee overtreed je wel de licentievoorwaarden. Aangezien dat niet legaal is mag dat hier volgens de regels van het forum ook niet besproken worden.

Bijdrager
    lekiam97

Oke, als het niet legaal is dan ga ik het ook niet doen.
    Ik wilde dit eigenlijk proberen omdat ik Xcode wilde.
    Ik heb nu Xcode 2.5 op mijn PowerMac G4 gezet en dat werkt redelijk, ik wacht wel met Xcode 4 tot ik mijn MBP heb.

Toch bedankt!

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.