12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    MacJeroen

VMware of Parallels voor gaming op mijn MacBook?

Ik zit te twijfelen tussen:

Vmware Fusion 2.0

en Parallels 4

Ik heb een tijdje bootcamp gebruikt maar ik betrap mij er steeds vaker op dat ik dan bijna alleen nog maar in windows zit!! en dat is niet de bedoeling. Wel wil graag een game spelen (Fiesta Online) dus ik zit te twijfelen..

Geld speelt geen rol. Ik ben bereid er voor te betalen

Bijdrager
    MadDonna

Vmware fusion en Parallels 4 zijn volgens mij nou niet bepaald bedoeld om lekker te gamen. Meer om Windows te draaien zodat je zo af en toe een product kunt gebruiken die niet op het mac platform aan wezig is.

Bijdrager
    Nietzman

Gewoon “Nee.”

Gamen = Bootcamp.

Bijdrager
    Chantal C.
    ”Nietzman”

Gewoon “Nee.”

Gamen = Bootcamp.

+1

Bijdrager
    MacJeroen

Hoezo kan het niet dan? Ik zie overal screenshots van spelletjes via parallels enzo

Bijdrager
    iJust

Als je het wil proberen, probeer dan gratis met VirtualBox. Sinds 3.0 (uit sinds deze week) ondersteunt Virtualbox DirectX en OpenGL, dus het zou moeten werken.

Bijdrager
    wouwout

ook al zou het werken in fusion/parallels, dan mis je alsnog de snelheid die je ‘native’ hebt in bootcamp. Gamen in parallels is gewoon marketing praat. Ja het kan (=het spel start op en als je lang genoeg wacht zie je een scherm).

Bijdrager
    MacJeroen

Ach ja het was te mooi om waar te zijn..

Ik typ dit bericht nu op mijn mac in bootcamp xp sp3 haha

Bedankt voor de hulp

Ik ga lekker spelletje spelen :innocent:

Bijdrager
    Protocol X

En als je toch spelletjes wil gaan spelen in OSX! Crossover games! Speelt onwijs veel Windows games in Mac zonder emulatie! check this out !!

Bijdrager
    Nietzman

Crossover, nog zo’n stroperige non-laag die nooit aangeraden zou mogen worden voor games.

Bijdrager
    computer space

Probeer eens Virtual Box (gratis), die heeft sinds kort ook Direct X 9 aan boord. Bevalt dat, dan lekker houden zo, en anders Bootcamp. Wil je Direct X 10, dan moet je volgens mij sowieso naar Bootcamp, de virtualisatie 3D implementaties zijn allemaal redelijk hetzelfde.

Bijdrager
    Tonijn

Het beste kan je inderdaad Bootcamp gewoon gebruiken, het maakt optimaal gebruik van je RAM en je videokaart. Mindere spellen werken echter wel over Parallels (Of VMware, maar hier heb ik geen ervaring mee.) Maar voor de grafisch tóch wat zwaardere spellen, is Bootcamp wel erg aangeraden. (Als je iig het beste uit je videokaart wilt halen!)

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.