18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:

Bijdrager
    FreFel

VMWare of Parallels

Beste allemaal, ik zou graag een virtualisatie programma willen draaien om mijn iMac. Wat is de beste keuze VMWare of Parallels?

Bijdrager
    madcat

ik zou voor vmware fusion kiezen, omdat vmware nu eenmaal de leider is op dit gebied.

Bijdrager
    fred44nl

en dan is er ook nog Virtual Box, hetgeen helemaal gratis is:)

Bijdrager
    /dev/enschede

Geen idee hoe goed VMWare is. Ik gebruik Parallels tot volle tevredenheid.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Persoonlijk gebruik ik Parallels naar volle tevredenheid. VMWare Fusion heb ik in het verleden ook gebruikt (versie 2 t/m de versie die als eerste Aero ondersteunde, dat was in 2010 meen ik), maar die ging op een bepaald moment beduidend trager virtualiseren dan Parallels. Sindsdien heb ik geen overstap overwogen. Het zijn allebei prima producten die uiteindelijk hetzelfde doen.

VirtualBox zou ik links laten liggen. Dat is en blijft een beetje een halfbakken product dat af en toe uit ellende stopt met werken. Maar het is wel gratis.:wink:

Bijdrager
    fixar

tsja

Een beetje als de vraag.. wat is beter?

Nikon of Canon
    Philips of Sony
    Mac of PC
    Melk of Puur
    BMW of Mercedes

Bijdrager
    wouter57

Heb heel lang Parallels gebruikt en heb op dit moment VMware. Nee VMware valt echt tegen dus als ik weer wat tijd heb terug naar Parallels.

Bijdrager
    Brombeer

Op een (Classic) PowerPC is er weinig keus: ik ken alleen maar Virtual PC. Versie 7 kan met alle processoren overweg, van G3 t/m G5.

Bijdrager
    Shmoo

Het is allemaal prostaatmassage qua ervaring. Niet om echt vrolijk van te worden.

Bijdrager
    Hydræ

VMware viel mij tegen, Parallels moet je elk jaar vernieuwen. Blijft over het gratis VirtualBox van Oracle. Ik werk er al een tijdje mee en bevalt prima.

Bijdrager
    Odie

Parallels hoef je helemaal niet elk jaar te vernieuwen, net zo min als je verplicht bent om elk jaar de nieuwste iPhone te kopen.

Moderator
    Night

Zowel VMware als Parallels doen precies wat je ervan verwacht. Het is dus gewoon een kwestie van smaak. Van beiden kun je een gratis demo downloaden, zodat je zelf kunt kijken welke van de twee je het beste bevalt.

Bijdrager
    bcgraaf

Je heb ook nog het programma Veertu deze maakt gebruik van de Hypervisor.Framework van MacOS zelf. Veertu kost 30 euro om windows te draaien. Zelf gebruik ik het ook om windows 10 te draaien op mijn macbook.

Bijdrager
    starlette

Ik schat voor jouw situatie parallels, ik ben al decenia een ervaren virtualisatie gebruiker op workstation macbook/laptops maar ook als “client” maar servers. Voor die laatste is vmware wellicht betere optie mbt uitwisseling of client functionaliteit. Als je het puur gebruikt als workstation heeft parallels betere ondersteuning in integratie naar je “host”, denk aan display settings / drivemappingsp-shares en look/feel/performance.

Ik kan veel voorbeelden geven maar draai bv lab omgevingen op mn imac / macbookpro tot een orde van 5 tot 10 servers ( van windows 2012 tot redhat over 5 + netwerken). Allemaal naadloos op parallels maar stroef op fusion.

Bijdrager
    ocramarco

Voor server toepassingen zou ik zekervoor vmware gaan maar voor de macosx legt vmware het af vind ik. Parallels vind ik lekkerder werken maar wst al eerder werd gezegt is het een kwestie van smaak.

Bijdrager
    Ganymedus

Google is in deze je vriend. Ieder jaar worden de applicaties met elkaar vergeleken, waarbij ook wordt gekeken naar welk product beter voor games of voor videobewerking etc.

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

Paralells

Bijdrager
    Ganymedus
18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.