6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    mr_ootez

VMware Fusion werkend op ipad

Goedendag allemaal,

Ik heb VMware Fusion aangeschaft om windows naast osx te draaien.
    Dat werkt perfect maar nu is er ook een ipad app van Vmware zo dat je windows op je ipad kan draaien

Of noemen ze dat niet second screen?

Maar goed, Ik krijg maar geen verbinding met de ipad.
    Iedere keer krijg ik ( na een minut) deze melding error timeoud was reached

En dan wordt er gevraagd of me,server address, network
    VPN settings are correct.

Maar heb me helemaal rot gezovht op internet en ook hier op het forum maar kan maar niet vinden hoe het wel moet.

Dus mensen ik hoop dat iemand voor mij de oplossing heeft

Bijdrager
    GrannySmith

Windows op een iPad? Wow… dacht het niet hoor. Dat kan dus niet. Geen Intel X86 compatible processor in de iPad.

Wat hoogstens kan (en daar zijn meerdere apps voor zoals Splashtop, AirDisplay e.d.) is het scherm van een Windows omgeving mirrorren of extenden op een iPad. Gebruik ik ook wel eens. Voor presentaties en om de iPad als tekenpad te gebruiken.

Om zo’n app te laten functioneren moeten de twee devices op hetzelfde (sub) net zitten. Als je dus VMware gebruikt moet je wel zorgen dat het netwerk adres van de VMware guest (Windows) op hetzelfde subnet zit. En dan lijkt het me overigens een wonder als de snelheid enigszins acceptabel zou worden.

Rechtstreeks met een iPad via Splashtop aan Windows merk je al een behoorlijke vertraging, laat staan onder emulatie met allerlei NAT en netwerk stacks (eerst in Windows, dan in VMware, dan in de app/iOs, dus 3 keer)…

Maar goed als VMware een oplossing aanbiedt dan zal het wel kunnen maar ik zou me er niet teveel van voorstellen. En zeker geen Windows op een iPad verwachten.

Bijdrager
    deSpaanseRente

Probeer TeamViewer eens

Bijdrager
    Yost

Gaat het om dit product?
    https://www.vmware.com/pdf/horizon-view/horizon-view-client-ios-document.pdf

Als ik de intro lees, dan kun je alleen contact leggen met een desktop in een data center. Misschien werkt het gewoon niet met Fusion op je Mac?

Bijdrager
    Sanchez

Om welke VMware client app gaat het eigenlijk.
    VMware vspere Client of de VMware Horizon View client?

De eerste is namelijk voor een VMware server waar virtuele Windows/Linux hosts draaien als ik het goed heb en de tweede
    is puur om je VMware server te beheren waarbij je naar gelang de licenties die je hebt het de virtuele hosts kunt “managen”.

de VMware client connect ook alleen maar naar een vCMA appliance op de server die beperkte beheer mogelijkheden geeft.
    Resources bekijken en hosts rebooten of aan/uit zetten enz.

De Horizon view client verbindt ook alleen maar met een VMware View server dus niet met een Fusion client.

Bijdrager
    iep

VMware heeft een behoorlijk productportfolio. Ze bieden voornamelijk software voor virtualisatie aan en dat loopt van software waarmee je iets als Windows op een Mac kunt draaien naar software waarmee je een complete infrastructuur virtueel kunt draaien en op allerhande apparaten kunt gebruiken.

Het enige wat je op een iPad kunt doen is verbinden naar een reeds bestaande vSphere/View omgeving (om het te beheren of om er gebruik van te maken) en dat is niet iets wat je zomaar opzet. Daar is veel technische kennis voor nodig en een hele bak met geld (we hebben het hier over een oplossing waarbij bedragen van 50.000 en 500.000 echt geen uitzondering vormen!). Dit soort omgevingen zie je bij de grote organisaties zoals een ministerie, de Shell en noem maar op.

VMware Fusion is een compleet ander product en kun je alleen op een Mac draaien. Je moet dit zien als de versimpelde versie van vSphere wat je alleen toelaat om iets als Windows of Linux op je Mac te draaien onder OS X. Als je in de instellingen van een virtuele machine kijkt zul je onder Advanced een optie zien genaamd “remote display over VNC”. Dit stelt je in staat om de vm over te nemen vanaf een apparaat die een VNC client heeft. Zoals een iPad:) Je kunt uiteraard ook gewoon de remote management mogelijkheden van het OS wat je in de vm hebt ge├»nstalleerd gebruiken. In geval van Windows is dat RDP (Remote Desktop Protocol) en ook daar zijn zat clients voor op de iPad voor te vinden. Uiteraard vereist dit wel dat de vm op de Mac is aan gezet. Je kunt niet naar iets verbinden wat uit/suspend staat. Dit is dus iets waar een Mac notebook juist wel geschikt voor is en een iPad absoluut niet.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.