5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    sedikit

VMware Fusion vult prullenmand iMac

-iMac met VMware Fusion/Windows 7 op externe schijf
    -prullenmand iMac leeg

starten externe schijf met VMware Fusion:
    -iMac prullenmand gevuld met Apple-bestanden van ± 2 jaar geleden zoals Bibliotheek HD, Gebruikers (Gedeeld en thuismap), Programma’s, Systeem/Bibliotheek

uitzetten externe schijf met VMware Fusion:
    -iMac prullenmand leeg

Vraag:
    -is dit een normaal verschijnsel?
    -kan ik de prullenmand iMac straffeloos legen als de bovenstaande bestanden erin zitten(bij het aanzetten van de externe schijf met de VMware Fusion)”
    Alvast mijn dank!

Bijdrager
    iep

Zet je schijf eens aan en leeg dan eens de prullenbak. Wat je ziet is namelijk het totaal van alle prullenbakken zoals die van je iMac maar ook die van je externe schijf. Als je iets op de externe schijf verwijderd dan schuift hij die naar de prullenbak op de schijf zelf.

Bijdrager
    sedikit

Maar op die externe schijf VMware Fusion/Windows heeft nooit een Apple-programma gestaan, en kan er dus ook nooit van verwijderd zijn.
    Die bestanden in de prullenmand (als de externe schijf VMware Fusion/Windows aan staat) zijn via toon/info wel anders gedateerd en bevatten b.v. andere programma-versies (vroegere)

Bijdrager
    iep

Het gaat om het bestandssysteem wat er wordt gebruikt. Als dat HFS+ is krijg je een prullenbak op de schijf erbij. Verwijder je dan data (maakt niet uit wat het is) dan komt dat in die prullenbak. Wil je het echt weg hebben dan moet je die prullenbak legen. OS X laat alleen maar 1 prullenbak in je dock zien en dat is een overzicht van alle prullenbakken van alle schijven die op dat moment op je systeem zijn aangesloten (en gemount). VMware Fusion zelf zal nooit en te nimmer iets in de prullenbak doen, laat staan dingen die betrekking hebben op een OS X installatie. Maar wat gebeurde er nou nadat je de prullenbak had geleegd?

Bijdrager
    sedikit

@iep, Dank voor je uitleg! Ik heb de prullenbak nog niet geleegd. Dat die prullenbak vol zit als ik de externe VMware Fusion/Wondows aansluit, zou te wijten kunnen zijn aan de volledige back-up van de iMac, ongeveer een half jaar geleden (vernieuwen interne HD). Dat was weliswaar van een aparte externe back-up schijf. Gezien de inhoud van de “programma’s” e.d. in de prullenmand, zou dat kunnen kloppen, want enkelen daarvan zijn tamelijk gedateerd. Een half jaar geleden had ik b.v, Toast versie 10. Nu heb ik versie 11 enz. Ga eerst (sorry: voor de zekerheid….)de iMac back-uppen(updaten) en gooi dan de prullenmand leeg.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.