3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    KimVN

VMWare Fusion probleem

Hey,

Ik krijg deze error bij het proberen opstarten van WinXP mbhv VMWare Fusion:
    “Cannot open the disk <locatie naar een Windows XP partitie> – reason: recource al in gebruik”.
    Ik heb dit zondag geïnstalleerd, al een paar keer gedraaid ondertussen en vandaag gaf hij dit probleem.

In mijn activiteitenweergave heb ik al eens geprobeert alle processen te killen die met VMWare te maken hebben, maar hij geeft daarna nog steeds dat probleem.

Iemand een oplossing?

KimVN

Bijdrager
    johnkeates

Je moet het bestand niet openen buiten VmWare om. Verder kan je met lsof alle bestanden die open zijn bekijken, en door wie/waar mee ze geopend zijn.

Bijdrager
    iep

Je kunt prima die file buiten VMware om openen, dan start hij gewoon de vm middels Fusion. Ik vraag me alleen af of de TS nou niet z’n bootcamp partitie in Fusion probeert te starten, of hij misschien de vm ergens vandaan gekopieerd heeft, etc. Ik heb het idee dat het om bootcamp gaat, de foutmelding komt daar het meeste voor. Op macrumors.com vond ik een topic met een aantal oplossingen die je kunt proberen: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=488592 Succes!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.