7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    JohnHenry

vmware Fusion overzetten naar andere mac?

Hoi, Is het mogelijk om mijn vmware fusion waarmee ik windows XP draai op een macbook over te zetten naar een iMac?

Ik hoor graag!

Bijdrager
    iep

Gewoon Fusion opnieuw installeren met de juiste licentie en daarna de vm kopiëren. Wel zo netjes om de licentie op de andere Mac dan weer weg te halen tenzij je Fusion 4.0 of hoger hebt want dan heb je een licentie om het tot op 5 (eigen) Macs te mogen gebruiken.

Bijdrager
    JohnHenry

Hoe bedoel je de vm kopieeren ?
    Kan ik gewoon die map overzetten en klaar ?

Bijdrager
    JohnHenry

Ik wil gewoon al mn apps en data dat op windows staat meenemen anders duurt dat eeuwen

Bijdrager
    iep

Wat ik bedoelde is dat je de gehele virtuele machine (vm) gewoon kunt kopiëren naar de iMac. Kwestie van de virtuele machine in Finder opzoeken (open de vm library in Fusion, rechtermuisklik op de vm en kies voor “Show in Finder”). Dat wat je dan ziet kun je via een externe schijf, netwerk, etc. overhevelen naar de andere Mac. Daar kun je deze in Fusion weer openen (als je dubbelklikt op de vm doet ie dit al automatisch). Hij vraagt dan wel of je de vm hebt verplaatst of gekopieerd. Bij verplaatst behoudt hij alles zoals het was, bij gekopieerd zal hij o.a. het MAC-adres veranderen omdat je anders op het netwerk problemen krijgt omdat er 2 machines met hetzelfde adres bestaan.

Als je de gehele map genaamd “Virtual machines” wil verplaatsen dan kan dat natuurlijk ook. Dat is wat makkelijker als je meer dan 1 vm hebt:)

Btw, men raadt wel aan om de virtuele machine uit te zetten alvorens je gaat kopiëren/verplaatsen. Dat voorkomt problemen. Ik heb de volgende YouTube video voor je gevonden die uitlegt hoe je een vm moet kopiëren. In jouw geval moet je dat lezen als verplaatsen naar de nieuwe Mac. Let goed op wat ze doen om de vm te vinden in Finder.

Bijdrager
    CedricH

Bij de vraag van dat verplaatsen of kopiëren dan wel verplaatsen aanklikken, anders vraagt hij ook nog een nieuwe serial voor Windows als ik mij niet vergis. Als je gewoon verplaatst is er niets aan de hand in elk geval, alles blijft zoals het was op de iMac (heb het zelf ook al gedaan toen ik mijn iMac kocht).

Om de virtuele machine te verplaatsen ga je in de Finder op je MacBook gewoon naar Documenten. Daarin staat dan een mapje “Virtual Machines” met daarin dan je Windows. Die kan je dan kopiëren en zo op je iMac zetten op dezelfde locatie. Vanwege de grootte van die virtuele machine kan dat kopiëren wel even duren.

Bijdrager
    JohnHenry

Top Top! zal het proberen!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.