4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    JorisLM-1

VMware Fusion migrating probleem

Ik heb een Macbook Pro 13” (MD101) en wil via VMware Windows 7 draaien.
    Daarvoor heb ik alle instructies gevolgd totdat mijn macbook en pc daadwerkelijk met het ”copying files” bezig gaan.
    Dit gaat nog goed totdat het proces ”migrating” begint. Dan gaat het ontzettend traag en geeft VMware op mijn macbook een time remaining aan van ”122 hours” aan. Natuurlijk duurt het even, maar toch niet zo verschrikkelijk lang? Op mijn Windows pc staat zo’n 80GB aan materiaal. Wellicht dat hierin het probleem schuilt en dat het materiaal op de harddisk teruggebracht moet worden naar een kleinere hoeveelheid?

Wat is wijsheid, wie kan mij helpen?

Bij voorbaat dank!

Bijdrager
    Artell

Hoe zijn beide computers met elkaar verbonden, via een draadloos netwerk?? Dan kan het inderdaad wel even gaan duren, al is 122 uur wel erg lang. Ik denk dat het via een bedraad netwerk een stuk sneller zou moeten kunnen.. Wat voor materiaal staat er op, 80GB aan video gaat een stuk sneller dan 80GB aan kleine bestandjes…

Bijdrager
    JorisLM-1

Dank voor je reactie.

De computers zijn via een netwerkkabel verbonden, in eerste instantie nog via wifi maar ik kwam er al snel achter dat er toen helemáál niets gebeurde. Met de kabel ging het goed tot het migrating-proces.
    Ik heb het meeste materiaal van mijn pc tijdelijke op een externe harde schijf gezet. Wat nu nog resteert is zo’n 56 GB. Dat bestaat uit wat software en bestandjes in de map Windows (Die volgens mij zo’n 80% van die 56 GB bevat) Maar ik weet niet of het verstandig/noodzakelijk is deze bestandjes (tijdelijk) over te hevelen naar een externe harddisk.

Bijdrager
    e.abrahamse

Misschien is het een idee om vooraf eens kritisch naar de inhoud van de Windows-map te kijken. Ik heb voorafgaand aan het migratieproces CCCleaner gebruikt. Deze schoont de vele tijdelijke cache-bestanden. Vaak staan in de Windows-map meerdere niet direct relevante programma’s die je nog nooit hebt gebruikt. Deze verwijderen kan ook al snel een hoop ruimte opleveren. Ik zou in ieder geval vooraf een back-up maken. Let er ook even op dat je sommige bestanden in een shared map wilt hebben zodat Windows en Mac OS X erbij kunnen.

Ik gebruik Fusion 5 inmiddels. Werkt erg lekker in combinatie met XP op 4Gb iMac 2.8 (early 2008) in een 1 GB geheugen-partitie. Op Windows machines vraagt Windows 7 (met alles aan!) vaak veel meer geheugen. De vraag is of de Windows programma’s ook uitsluitend om Windows 7 vragen, anders is het een onnodige overkill.

Veel succes.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.