6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    mslik

VMware fusion met meerdere desktops

Dag iedereen,

Hopelijk hebben jullie een antwoord. Ik heb binnenkort een dagje studie bij een bedrijf en daarvoor moet ik een aantal vmware’s naast elkaar kunnen draaien. Nu heb ik al VMware Fusion 4.0 en daar heb ik Windows 7 op geinstalleerd.

Nu is mijn vraag simpel Als ik van hen in de training een Windows server krijg, en die laad ik. Kan ik dan met mijn Windows 7 (of eentje die ik van hen ook krijg) de server benaderen?

In workstation kan je een team maken, met een apart Vlan zodat de machines alleen elkaar zien en draaien als 1 netwerk. Maar die functie kan ik niet vinden in Fusion.

Vriendelijk groetend,

Michiel

Bijdrager
    piebas

Ik begrijp niet zo goed wat je bedoeld.
    Je kunt prima meer als 1 vm tegelijk draaien in fusion.
    Je kunt deze verbinden met het bestaande netwerk of als host-only dan kun je de vm’s alleen vanaf je eigen computer.

Bijdrager
    Artell

dan kun je de vm’s alleen vanaf je eigen computer

benaderen maar kunnen de computers inderdaad met elkaar babbelen. Je kunt dan dus een domain controller maken en er een Windows 7 client aan hangen of wat je ook maar wilt. (ik vul het even aan :innocent:)

Bijdrager
    iep

Die feature is niet beschikbaar in Fusion. Fusion hangt qua features nogal tussen Workstation en Player in. Er zijn steeds meer stemmen voor een Workstation variant voor OS X maar of VMware daar wat mee gaat doen…

Gelukkig kun je in Fusion wel iets maken wat jij wilt. Kwestie van een host-only network opzetten. Met de tool “uber network fuser” heb je wat fijnere instelmogelijkheden. Kun je bijv. instellen dat ie juist wel dhcp moet doen (doet de standaard host-only niet namelijk) en welke range dat zou moeten zijn.

De NAT functie moet je niet gebruiken want dat gaat niet zo lekker met iets als een domain controller, network shares, enz. De bridge functie zou nog kunnen mits je dan op een switch aangesloten bent met je Mac. Ik kan me voorstellen dat er zoiets wordt opgezet omdat je hiermee ook anderen in je domein kunt hangen (member servers, 2e dc instellen, enz.).

Bijdrager
    mslik

Hoi,

Bedankt voor de reacties. Dus als ik het goed begrijp kan je via de host only modus een server dhcp af laten geven aan een client, en die client dus ook in het domein van de server hangen. En dit alles zonder dat het invloed heeft op je MAC.

Klopt dit?

Michiel

Bijdrager
    iep

Yep. De dhcp-server kun je op basis van MAC-adressen ip-settings laten uitgeven, iets wat sowieso gebruikelijker is dan dat je ip-settings aan willekeurige machines die in het netwerk hangen uitgeeft (dat heeft o.a. met security te maken). Je Mac neem je dan gewoon niet in deze dhcp-server op.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.