13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    stijnhoofd

VMWare Fusion krijgt Windows niet aan de praat

Hallo daar,

ik heb VMWare Fusion gedownloaded maar krijg Windows niet aan de praat. Ik heb een beperkte versie gezocht (Windows XP Pro Performance SP3 werd me aangeraden – heb de 2010-versie gevonden), die gebrand op een schijfje (ISO-bestand), en dat zou het moeten doen. VMW herkent het schijfje echter niet als mogelijk besturingssysteem. Kan iemand me helpen?

Geblokkeerd
    Anoniem

Waarom een ISO branden? VMWare kan gewoon de ISO mounten vanaf je Mac, gekkie.

Maareh, als je deze Windows niet zelf hebt gekocht gaan we je niet helpen. Het is tegen de regels van OMT.

Bijdrager
    stijnhoofd

Dan zal ik het op die manier nog eens proberen.

Ik heb wel ooit een officiële XP-versie gehad, maar die is in de loop der tijd ergens verloren geraakt. Ik zal hem nog eens zoeken.

Bijdrager
    johnkeates

Je kan de gehackte, gemodde e.d. versies beter niet gebruiken. De makers slopen vaak ‘onnodige’ dingen er uit, die in vmware dan juist nodig zijn.

Windows XP kan legaal en gratis van diverse locaties gedownload worden, o.a. direct van microsoft en/of digitalriver. De code om hem binnen 30 dagen na installatie te activeren is helaas niet gratis.

Bijdrager
    stijnhoofd

Dan zal ik toch eens op zoek moeten gaan naar een legale kopie helaas. Ik had gehoopt een gemodde versie te kunnen gebruiken omdat ik Windows slechts voor één programma hoef te gebruiken, wat niet te WineBottle’en is.

Bijdrager
    johnkeates

Misschien kan je het programma DOSBoxen of Darwinen? Je kan windows xp dus gewoon legaal downloaden en 30 dagen gebruiken.

Bijdrager
    stijnhoofd

Ik heb inmiddels een Windows aan de praat gekregen. Ik heb twee vraagjes nu:

1) Ik heb het geheugen te klein ingesteld. Hoe kan ik dat vergroten?
    2) Hetzelfde geldt voor het beeldscherm. Ook dat is te klein en krijg ik niet meer groter.

Ik stel hier gemakshalve de vragen; indien ik dat in een nieuw topic moet doen zal ik dat aanpassen.

Bijdrager
    johnkeates

Je dat kan beide. Maar je kan beter Unity o.i.d. aan zetten. Het zou ook helpen om te weten om welk programma het ging.

Geblokkeerd
    Anoniem

Geheugen instellingen zitten in de instellingen van de VM. Windows stop zetten en de VM aanpassen.

En Unity is inderdaad een heel aardig idee.

Bijdrager
    stijnhoofd

Ik zal vanavond of morgen eens kijken naar Unity. Wat is dat precies? Ook die andere oplossing zal ik eens proberen.

Het programma in kwestie is Magic Online, te vinden op wizards.com/Magic.

Bijdrager
    stijnhoofd

Verdorie, ik zie nu dat ik wellicht beter een ander topic had kunnen openen aangezien ik nu VirtualBox gebruik. Ik was net namelijk even op zoek naar Unity toen ik zag dat het een VMW-functie was. Zijn de antwoorden op mijn vragen voor VirtualBox ook twee keer ja?

Geblokkeerd
    Anoniem

Hahahaha!:D

Ja, dat heb je d’r echt niet bij gezegd:) Mallegekkie!

En nee, de antwoorden zijn niet het zelfde. Ja, met VBox kan je ook de RAM instellingen veranderen, maar nee VBox heeft geen Unity standje.

Bijdrager
    johnkeates

Met Vbox kan je wel je resolutie omhoog doen. 1024×768 is wel het hoogste wat ik je zou aanraden zonder GPU versnelling.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.