11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    appleuser5000

Vmware Fusion doet het niet meer

Hallo allemaal. Ik wilde vandaag mijn werk doen en daarvoor heb ik VMware Fusion nodig. Toen ik het vandaag starte en op windows klikte kwam dit te staan :
    en daarna toen ik op ok klikte kwam dit nog eens :
    en dan nog eens dit :
    Hoe komt dit? En hoe kan ik het oplossen? Ik heb deze software namelijk heel hard nodig voor mijn werk. alvast bedankt.

Bijdrager
    Thrust

Welke Fusion versie heb je? Tijdje geleden is hier een update voor uitgebracht.

Bijdrager
    appleuser5000

@Thrust: 3.1.3

Bijdrager
    Thrust

Update hem is, dat zou het probleem moeten oplossen.

Bijdrager
    iep

Nieuwste versie van de 3.x serie is iets van 3.1.4 of 3.1.5. Houdt er wel rekening mee dat onder Lion Fusion 3.1.x wat beperkingen kent.

Bijdrager
    CedricH

Inderdaad, versie 3 doet het niet onder Lion. Hier thuis ook de upgrade naar versie 4 moeten doen daarvoor. De foutmelding die je dan zou krijgen is wel anders dan de melding die jij kreeg.

Bijdrager
    appleuser5000

Ik ga eens proberen parallels desktop te kopen en een propere windows er op te zetten. Want het probleem is dat deze versie van VMware fusion een gekraakte is dus kan ik niet updaten.

Bijdrager
    Thrust

Neem Fusion 4.x.x, werkt perfect op Lion;)

Bijdrager
    iep

Versie 3.1.4 doet het prima onder Lion, je kunt alleen een paar dingen niet zoals op de link te lezen is. Het is dus zeker niet zo dat het helemaal niet werkt!

Een versie die echt goed op Lion werkt is de allernieuwste in de 4.1 reeks: 4.1.2. Dat is ook niet zo raar aangezien 4.0 en hoger specifiek voor Lion zijn gemaakt.

Als je toch dingen gaat kopen kun je beter Fusion kopen dan Parallels. Dat scheelt je bijna 50% (49.99 dollar voor Fusion vs 79.99 voor Parallels) plus dat al je vm’s ook gewoon werken zonder aanpassingen. Handigste is wel om eerst de VMware Tools in de vm’s te verwijderen en ze daarna uit te zetten. Daarna kun je de oude Fusion versie verwijderen. Hoef je alleen Fusion 4.1 te kopen, te installeren (van disk image naar de Programma’s map verslepen) en daarna je oude vm’s weer terug te zetten in de library door ze gewoon te openen.

Btw, Fusion werkt met serial keys, doet verder niets spannends.

Bijdrager
    appleuser5000

En weet iemand het verschil tussen virtualbox en een betaalde zoals Fusion?

Bijdrager
    iep

Die zijn zo verschillend dat je waslijsten op kunt sommen aan dingen die anders zijn. Ze kunnen beiden vm’s draaien en dat is het dan ook wel. Hoe ze dat doen is totaal anders. Wat ik echter heb gemerkt is dat Fusion een betere interface heeft, veel meer en ook veel exotischere operating systems als guest OS ondersteund en daarnaast ook stabieler en sneller is dan VirtualBox en zelfs Parallels. Parallels is alleen sneller als het op Windows en 3D performance aankomt maar daar heb je weinig aan als de boel op bijv. netwerkgebied traag is en verder ook instabiel.

Aangezien iedereen weer andere ervaringen heeft kun je beter met alle 3 gaan testen en degene die je het beste ligt nemen. Als je toch al Fusion gebruikt is er echter weinig tot geen reden om naar iets als Parallels te switchen. Naar Virtualbox moet je dat alleen doen omdat het je dan niks kost.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.