7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Emielgroendijk

Vmware Fusion 3 uninstall.

Hallo,

na 3 maanden me apple thuis wou ik eens iets uittesten. Hoe werkt het gamen via vmware fusion. Dus gedownload (niet helemaal legaal) en op het begin werkte het wel ok. maar uiteindelijk toch maar gekozen voor bootcamp (al moet ik dan wel eens rebooten). maar ik verwijder het dus met uninstaller. maar nu merk ik dat ik soms nog bij programma’s die ik wil openen zie dat er nog steeds een soort boot camp versie is van sommige applicatie’s. als ik een film wil zien en ik kijk bij openen met, dan zie ik VLC (standaard), Quicktime Player en vlc -> boot camp. ik vraag me dus af waarom ik die bootcamp versie heb. ook bij rar bestanden zie ik iets raars. er staat dan stuffit expander (mac) -> boot camp (standaard) (vmware fusion 3.1.1)

hoe los ik dit op:(

alvast bedankt

Emiel

Bijdrager
    Divad

Je had in de instellingen van je virtuele machine moeten instellen dat je niets wilt delen.

Ik zou de app opnieuw installeren, een nieuwe virtuele machine aanmaken van je Windows installatie (Bootcamp) en vervolgens Windows opstarten (via VMware) en in de instellingen van je virtuele machine uitzetten dat je programma’s wilt delen (niet in de voorkeuren van VMware, maar in de instellingen van je VMware virtuele Windows machine).

edit:
    Reden dat je Windows aan moet zetten is denk ik dat VMware dan eventuele configuratie in Windows kan bijwerken. Zoals de instelling dat je geen programma’s door beide OSen wilt gebruiken. Daarna zijn alle verwijzingen verdwenen.

Wat ook kan is dat je Parallels geinstalleerd hebt naast VMware? Ik had dit probleem daarnet namelijk ook en stoorde me er in Windows ook aan (voor de paar momenten dat ik het gebruik dan). Bij mij zorgde een programma deling instelling in Parallels ervoor (heb zowel VMware als Parallels).

Bijdrager
    Emielgroendijk

Het klopt inderdaad dat ik ook parrallels heb gebruikt. maar die is goed ge-uninstalleerd volgens mij!

Bijdrager
    Divad

Probeer even opnieuw te installeren e.d., wat ik in mijn vorige bericht zei.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

De simpelere manier:
    1. Klik op een bestand die via VMWare geopend wordt.
    2. Klik op CMD+i of klik op ‘Archief’>’Toon Info’
    3. Ga naar ‘Open Met:’ en selecteer het juiste programma
    4. Klik op ‘Wijzig Alles’.
    5. Sluit het venter van ‘Toon Info’

Bijdrager
    iep

Waarschijnlijk staat je vm nog ergens. In de vm staat een cache met de applicaties die je in de vm gebruikt. Deze cache wordt ook gebruikt om het in het context menu van OS X te zetten. Aangezien je Fusion niet meer gebruikt kun je het beste de vm verwijderen.

Bijdrager
    Emielgroendijk

ik geloof dat het allemaal opgelost is. Dankjewel David voor de tip. heb het opnieuw gedownload en toen de applications sharing uitgezet. daarna goed geuninstalleerd. dankjewel allemaal voor de snelle reacties.

Emiel

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.