6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    iAgree

VMware Fusion 2.0 en 4 Core’s

Hallo allemaal, ik begreep dat ik met de nwe versie van VMware 2.0 nu mijn virtuele PC zou moeten kunnen voorzien van 4 core’s, maar als ik bij de instellingen kijk kan ik alleen maar kiezen voor 2, weet iemand hoe dat zit ?

Moderator
    Night

Multiple CPU Virtual Machines
    VMware Fusion 2 doubles the number of virtual CPUs you can attach to a virtual machine, with experimental support for 4-way vSMP virtual machines. Leverage the full power of your Intel Mac by using multiple cores with your virtual machines for maximum performance on 4- and 8-core Mac Pros and Xserves.

Bijdrager
    iAgree

Dat had ik uiteraard al gelezen en gezien, het punt is dat ik op mijn mac pro 8 Core, niet meer opties krijg dan 1 of 2 Processsoren terwijl ik er toch echt 8 ter beschikking heb.
    Moet ik dus nog iets speciefieks doen om die 4 core optie te krijgen?

Moet ik wellicht die virtuele PC helemaal opnieuw opbouwen ?

Alvast bedankt voor de reactie zover in ieder geval .

Bijdrager
    trillseeka

Volgens mij had ik gelezen dat Windows maar max 2 cores ondersteund en dus geld dat met die 4 cores alleen voor linux etc.

Bijdrager
    iAgree

Ok dat zou het idd kunnen verklaren,maar dat zou dan dus alleen gelden binnen vm ware dan neem ik aan, wantin bootcamp kun je gewoon alle 8 core’s aanspreken volgens mij.

Bijdrager
    iAgree

Ik vond net dit :

XP Pro can support 2 processors and XP home only supports one. They drew a line on licensing… oh well. They don’t care how many cores are on those processors though. So you could have dual quad core (or more when they come out) processors with XP Pro. I imagine if VMWare changed how they presented the virtual processors to the OS, then they could use more cores. But in practicality, if you’re doing something that processor intensive in XP, then just use BootCamp.

Dus je hebt gelijk, 4 core’s xp werkt alleen met Server versoies van XP.Jammer hoor.

Bootcamp gaat helaas niet bij mij omdat ik de raidcard heb en die ondersteund dat dan weer niet.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.