10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    ramrod

Vlucht in Google Earth vast leggen .

Ik wil als intro voor een dvd een vlucht van Rotterdam naar Kathmandu gebruiken , is er een manier om dit op te slaan op de HDD en dan te gebruiken in een video bewerkings programma .

Bijdrager
    bennie

Hoi Ramrod,

In iMovie 09 kan je met animated travel maps een vlucht vastleggen. Deze kan je dan eventueel exporteren en gebruiken in een videobewerkingsprogramma.

Misschien is dat iets voor je?

Succes en groetjes,
    Ben

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Misschien kan je Google Earth’s ingebouwde Flight Simulator gebruiken om te vliegen, terwijl je een screenrecorder draait?

Bijdrager
    ramrod

@Bennie1
    Ik heb Imovie natuurlijk ,maar is dat animated travel maps een plug inn of zo ik zie het nergens terug in mn IMovie.

Kan je wat meer uitleggen hoe of wat dit werkt ?

@Waffle

hoe draai ik een screenrecorder is dat ook een plug inn ?
    ook graag meer uitleg ,

Dank voor de reacties

Bijdrager
    apple_fan

In imovie 2009:

klik dus op de wereld bol.
    In oudere IMovie’s zat dit nog niet.

Bijdrager
    CMD-Z

Je hebt meerdere software matige screenrecorders; zoals voila, screenflow, etc.
    meestal niet geheel gratis overigens.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Travel Maps zit alleen in iMovie ’09. Als je het wilt toevoegen, ga je naar effecten, en kies je een ‘travel map’. Dan voer je je plaats van vertrek in, en plaats van aankomst.
    Mac OS X Snow Leopard (10.6) heeft een ingebouwde screen recorder. Open QuickTime X, en klik op ‘Archief’ > ‘Nieuwe Schermopname’. Dan start de scherm opname. Nu hoef je alleen Earth te openen en de FS te starten.

Bijdrager
    CMD-Z

Haha damn, dat laatse wist ik ook niet

Bijdrager
    bennie

Hai,

In het venster van iMovie zie je aan de rechterkant een aantal iconen staan. Zo zie je een iccotje om muziek toe te voegen uit iTunes of foto’s uit bv iPhoto. In totaal zijn het 5 iconen. De laatste icoon heeft de vrom van een wereldbolletje.

Als je daarop klikt dan verschijnt onderin een aantal wereldbollen. als je zo’n wereldbol naar je project sleep. Dus naar het venster linksboven sleept, dan kan je direct daarna instellingen wijzigen. Dus beginlocatie, eindlocatie, de duur van de animatie en het videoeffect.

Als je klaar bent sla je het project op en exporteer je het fragment.

Ik ben benieuwd of dit iets voor je is.
    Succes!

EDIT: ow…is al uitgelegd:D

Bijdrager
    ramrod

Ga er mee aan de slag, thx

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.