24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:
    Bijdrager
    navara

Vloeken in de kerk….

Hallo,

Helaas kon mijn iphone5 niet tegen water en moet ik een nieuwe telefoon.

Nu twijfel ik aan een Samsung S4 of een nieuwe Iphone.

Probleem is dat ik de specificaties van de Samsung meer waardeer maar de Iphone makkelijker werkt icm met mijn Imac, andere Iphone en Ipad.

Is het mogelijk om de foto’s vanaf een Samsung in de Apple cloud te laten komen en hoe is de synchronisatie tussen Samsung en Apple?

Bijdrager
    belfortmac

@navara
    Kijk hier eens naar.
    Werkt prima, ik gebruik het zelf ook.
    http://mac.eltima.com/sync-mac.html

Bijdrager

Dat is iets waar ik ook altijd tegenaan loop als ik naar een Samsung kijk. Mag inmiddels ook verlengen en we zullen vast niet de eerste zijn, maar toch ben ik ‘bang’ dat het niet zo fijn gaat werken. Vooral de intergratie met iCloud, iTunes en bijvoorbeeld iWork houden mij tegen.

En voor alles is wel een oplossing, maar daar wordt het meteen welk omslachtig van.

Bijdrager
    Niels

Even wachten tot september, dan brengt Apple de nieuwe iPhone met betere specs. Daarnaast zijn specs ook niet altijd alles, het gaat er ook om hoe de software geschreven is (dit is ook de reden dat relatief krachtigere toestellen onder android toch laggen als de pest).

Als je dan toch van Apple af wil stappen, zou ik eerder voor de HTC One gaan. De bouwkwaliteit is vele malen beter dan bij Samsung en ook het design spreekt mij veel beter aan

Bijdrager
    NoPlasticPhones

Ik ben op dit moment over hetzelfde aan het twijfelen. Ik heb namelijk net als jou een iMac, een iPad en (voorlopig nog) een iPhone. Maar inderdaad, de vlotte synchronisatie via iCloud die momenteel nog werkt tussen mijn iPhone en andere Apple-producten, die kan Samsung mij niet bieden. En dat houdt dus ook mij tegen om te “switchen”. Ik vind het gewoon zalig dat mijn notities, herinneringen, afspraken, foto’s en zelfs mijn tabbladen (en nog veel meer) zo vlot gesynchroniseerd worden.

De agenda op de iPad (van ons gezin) is echter wel via Google gesynchroniseerd met de Android-agenda van mijn vader. Misschien lukt dat ook voor de andere zaken? Alleszins heel omslachtig.

Dat is nu eenmaal de strategie van Apple, heb je een bv. een Mac en een iPhone, dan valt alle synchronisatie weg als je switcht naar Android of Windows.

Geblokkeerd
    Anoniem

Als je dan een S4 neemt, neem dan meteen de waterdichte versie:P

Bijdrager
    gipsman

Blacklist deze samsung rekels!
    Zwarte ster onder hun avatar.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Daarnaast zijn specs ook niet altijd alles, het gaat er ook om hoe de software geschreven is (dit is ook de reden dat relatief krachtigere toestellen onder android toch laggen als de pest).

Ik zou zelfs willen beweren dat specificaties van alle soorten computers (en ja, een smartphone is gewoon een computer) hooguit op de tweede plaats komen, ver achter gebruiksgemak. Het enige dat ik vind dat écht telt is: kun je er makkelijk mee doen wat je ermee wilt doen?

Bijdrager
    Geux

Blacklist deze samsung rekels!
    Zwarte ster onder hun avatar.

LOL.:lol:

Bijdrager
    Divimus

Op dit moment heb ik zowel een iPhone, een Samsung en een HTC in huis. Aangezien ik de enige hier ben die overweg kan met telefoons heb ik ze alle drie regelmatig in mijn handen. HTC en Samsung draaien allebei op Android. Qua functies zijn Android en iOS ondertussen wel gelijkwaardig, maar toch werkt Android lang niet zo fijn als iOS. De menu’s zijn minder mooi, het is minder overzichtelijker. Ook de afwerking is toch niet zo goed als dat we van apple gewend zijn. Nu weet HTC het nog wel redelijk op te poetsen met een skin over Android. Samsung doet het tegenovergestelde. Al Samsungs eigen (vaak nutteloze) apps staan voorgeïnstalleerd, de icoontjes zijn verschrikkelijk lelijk. Dat is dan vooral iets waar ik me aan erger omdat ik zelf designer ben. Maar de manier van werken is gewoon veel minder fijn.

Het voordeel van iCloud is dat het gewoon allemaal werkt, bij Android is dat zeker niet zo. Alle aparte cloudfuncties moeten apart worden geactiveerd en gaan vaak via externe partijen. (bijvoorbeeld dropbox). Het is gewoon niet even goed geïntegreerd en een verschrikkelijke klus om alles bij te houden en te onthouden. Ik ken ook vrij weinig mensen die optimaal gebruik maken van een telefoon met Android. Met iOS is dat veel makkelijker, omdat het beter en intuïtiever werkt.

Al met al zou ik dus voor de keurig afgewerkte iPhone gaan, en niet voor een bak plastic met samsung erop.

Geblokkeerd
    Anoniem

Qua functies zijn Android en iOS ondertussen wel gelijkwaardig

Ik durf gerust te zeggen dat Android al een jaartje of twee, drie op iOS vóórloopt als het gaat om functies. Meer hier over in deze YouTube serie aan filmpjes.

Los van het aantal functies zijn er nog vele andere verschillen, maar het gaat vooral om wat je prettig vindt. Ik heb een iPhone 5 en hoewel die achterloopt op een paar Android toestellen qua functionaliteit verkies ik hem toch tot mijn favoriet. Puur vanwege het feit dat het zo heerlijk samenwerkt met mijn Mac (duh, deel van het Apple-ecosysteem), maar ook design en afwerking spelen erin mee. Ook de toekomst zie ik positief in als het gaat om de evolutionaire veranderingen die iOS gaat nemen.

Zou ik voor Android kiezen dan gaat mijn voorkeur uit naar een toestel met een kale versie van Android en dan blijven de S4 en One over. De keuze daartussen hangt af van hardware en dan is voor mij de One de duidelijke winnaar..

Bijdrager
    fenkikon

Rond september wordt de iPhone 5s verwacht, de 5 zal dan ook goedkoper worden. Daarnaast wordt er ook een iPhone lite verwacht, ten minste als je de rumors mag geloven.
    Dus misschien even wachten met de aanschaf van een nieuw toestel? De synchronisatie met Samsung zal sowieso minder zijn, zeker aangezien jij nog meer Apple apparaten hebt, lijkt mij een iPhone de beste keuze. Werkt gewoon veel fijner en de iCloud integratie zal ook beter zijn.

Bijdrager
    Ni3l55

Ik denk dat je gewoon tot september moet wachten. Het is waarschijnlijk de moeite waard.
    De iPhone 5S zal waarshijnelijk een stuk sneller worden, de S IV van Samsung zal waarschijnlijk qua specs worden verslagen.
    Een nadeel Samsung e.d. Brengen hun nieuwe smarthphone een half jaar later uit, zij hebben al een afkijk van Apple. De S V zal dus waarschijnlijk weer beter worden, de specs.

Ik heb altijd de iPhone boven de andere smarthphones gekozen, namelijk het gemak en de makkelijke synchronisatie met oa iCloud.

Bijdrager
    victor93

Toen de iPhone 5 uitkwam en stond ik bij t-mobile op de reserverings lijst. Mijn iphone 4 had ik al verkocht (stom natuurlijk). Maar de wachttijd was zo lang dat ik besloot om de Samsung Note 2 te halen. GROOTSTE VERGISSING OOIT !!! Ik was altijd gewent dat alles goed met elkaar samen werkte. Maar wat is met die samsung dingen dus totaal niet het geval. hoe vaak dat kut ding wel niet vast loopt of ineens uit zichzelf opnieuw opstart… Echt om gek van te worden!!! En nu moet ik er dus nog een jaar mee… Ik zit er dan ook sterk over te denken om na de zomer als de iPhone 5S is aangekondigd die te halen. Dus @navara ik zeg DOE HET NIET!!

Bijdrager
    GoeieDag

Vloeken in de kerk… Dat moet je natuurlijk nooit doen; lijkt me wel heel duidelijk.

Voor de rest: doe wat je zelf wilt. Waarom dan deze titel?

Bijdrager
    Nicci1964

Tijdens de vakantie gemerkt dat de iPhone toch beter is. ( Pa, Ma en zoon(16) allen iPhone 4) Mijn dochter (11) heeft een samsung galaxi s3 mini en heeft gedurende de vakantie gefilmd en gefotografeerd. Dan komt de melding “onvoldoende geheugen”. Dochterlief van komt naar pa en vraagt me om dit op te lossen.
    Fotogallerij kan niet geopend worden ivm onvoldoende geheugen, filmpjes kunnen niet gewist worden ivm onvoldoende geheugen. Dan sta je mooi te kijken. Gelukkig zit in mijn navigatie een mini sd kaartje dat vervolgens even gebruikt wordt voor de samsung. Ik had dus in gedachte om foto’s en films over te zetten zodat geheugen vrij kwam. Na een zoektocht van bijna een half uur ( het menu is onduidelijk en logica ver te zoeken ) dacht ik de klus geklaard te hebben. Resultaat, alle foto’s en filmpjes kwijt en dochterlief huilen.
    Ik ben beslist geen digibeet, maar kreeg dit gevoel wel toen ik door de menu’s van de galaxi bladerde.
    Ik ben sinds 2 jaar overgestapt naar OSX en IOS omdat windows me de strot uit kwam. Dit gevoel kreeg ik nu dus ook met android.
    Ook de produkten van Apple zijn niet perfect, echter je gaat het steeds meer waarderen als je weer eens met een ander platform geklooid hebt.

Geblokkeerd
    Anoniem

Hele verhalen met voors en tegens, laten we eerst eens wachten tot @navara een reactie geeft voor er meerdere pagina’s Android vs iOS ontstaan zonder dat de topic starter dat misschien überhaupt nog nodig heeft..;)

Bijdrager
    navara

@Sunapple: de verbeteringen van Iphone5 tov van de Iphone4s vond ik persoonlijk wat tegenvallen.

Als ik dan zie hoe Samsung keer op keer wel vooruitgang boekt in de modelopvolgers.

Ik ben bang dat de verbeteringen van de Iphone5s minimaal zijn aan de 5, en de afstand tussen Samsung en Iphone groter wordt.

Anderzijds is het voor Apple een gegeven dat IOS gebruikers lastiger is om te schakelen tussen merken dan de rest.

Voorop gesteld dat ik wel zeer tevreden ben over de werking van de apparaten onderling en dat geeft mij gelijk ook de twijfel om over te stappen.

Bijdrager
    appievanr

Heb nog steeds een iPhone 4 die het nog prima doet. Zat laatst ook een beetje te dim dammen over een nieuwe telefoon. Maar ik wacht nog even op de Ubuntu Phone. Daar sla ik nog weel even een paar versies van de iPhone voor over, of ze moeten met iets extreem unieks komen van Apple. Tegenwoordig gaan andere fabrikanten van telefoons Apple aardig voorbij. En ben toch echt gecharmeerd van zo’n telefoon met Ubuntu.

http://www.indiegogo.com/projects/ubuntu-edge

Helaas hebben ze nog een paar centjes nodig om dit allemaal te realiseren. Maar hoop het echt dat deze telefoon met het Ubuntu besturingssysteem snel komt.

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, dat is nu wel een vooruitgang die ik ècht vooruitgang noem.
    Prachttelefoon in vele opzichten.
    En alles wat je verder nodig hebt is een monitor, waardoor je ook direct een desktop-computer hebt.

navara op 25 juli 2013

…Als ik dan zie hoe Samsung keer op keer wel vooruitgang boekt in de modelopvolgers….

Dat is feitelijk onzin.

Samsung brengt al jaren vrijwel dezelfde telefoon elke keer opnieuw uit.

Met minimale veranderingen bouwen ze een compleet, volslagen onoverzichtelijk, lijn van telefoons die zich van elkaar onderscheiden door 0,2″ extra of minder schermruimte, naam of toevoeging (Galaxy 3 Mini, Galaxy 4 Mega, Note, Action, Wave, en noem ze maar op.)

Bijdrager
    fenkikon

@KarelWillem Dat doet Apple ook met alle s versies, maakt het toestel alleen wat sneller en betere onderdelen, maar verder verandert er uiterlijk niets.
    Het grote verschil met Apple is dat Samsung een heleboel telefoons uitbrengt in een korte periode en regelmatig nieuwe toestellen uitbrengt, Apple doet dit enkel jaarlijks. Als Apple nu binnenkort inderdaad met die iPhone “Lite” uitkomt, dan gaat het qua modellijn ook al meer richting wat Samsung nu aan het doen is.

@navara
    je hebt een PM

Geblokkeerd
    Anoniem

@navara, Ik denk ook niet dat de 5S veel anders wordt dan de 5, hij krijgt gewoon de specificaties die je anno 2013 mag verwachten en zal qua kracht weer ongeveer gelijk staan aan de S4. Qua hardware doet Samsung minder spannend dan Apple, die met betere designs komt. Qua software is Samsung erg actief, maar je moet je afvragen of je bijvoorbeeld écht 20 shortcuts in je notificatiemenu wil hebben..

Als je Samsung kiest puur voor specificaties dan denk ik niet dat je daar goed aan doet aangezien specificaties niets zeggen over de echte gebruikerservaring. Die verschillen erg tussen iOS en Android, ik zou bijvoorbeeld die filmpjes kijken uit mijn eerdere reactie voor een goede vergelijking qua functionaliteit (uitgaande van iOS 6, niet 7). Je zult waarschijnlijk ondervinden dat Android meer functies heeft, maar dat wil niet zeggen dat iOS niks is. Zelfs met Windows Phone valt prima te leven en dat is nog niet zo lang uit.. (meer advies)

Dus als je de iPhone zat bent probeer je gewoon wat anders, moet je inderdaad wel eerst zeker hebben dat de synchronisatie lekker loopt. Aan de andere kant is de iPhone wel vertrouwt en je weet wat hij biedt, dus die keuze zou ik ook begrijpen.

Bijdrager
    KarelWillem
    fenkikon op 26 juli 2013

@KarelWillem Dat doet Apple ook met alle s versies, maakt het toestel alleen wat sneller en betere onderdelen, maar verder verandert er uiterlijk niets.

Apple heeft maximaal drie telefoons tegelijk op de markt.

Heb je het huidige rijtje smartphones van Samsung wel eens gezien?
    In de Android-range zijn dat er ± 32 momenteel.

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.