18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    inkepens

vloeistofschade MacBook?

Mijn MacBook van een jaar en 4 dagen oud heeft plotseling een zwart scherm. Naar iCentre gebracht en in de eerste instantie werd ik gerustgesteld want ondanks die 4 dagen zou het waarschijnlijk wel onder de garantie vallen. Maar na onderzoek zeggen ze dat het vloeistofschade is wat dus niet onder de garantie valt. Logic board en display module moeten vervangen worden à € 1360,-
    Gaan we natuurlijk niet doen, een nieuwe is goedkoper. Maar ik wil die vloeistofschade wel zien want wij weten van niets, geen cola, thee of koffie etc. in de buurt geweest…. Hoe kan ik dat als leek controleren? Ze kunnen je natuurlijk van alles wijsmaken….
    Groet Mar

Bijdrager
    Hansi2124

Welkom op dit Apple forum.
    Second opinion: Breng hem met hetzelfde verhaal naar een andere Apple winkel…..

Bijdrager
    Moriarty

Waterschade is te controleren aan de hand van Liquid Immersion Sensors die in de machine zitten, deze moeten roze uitgeslagen zijn.

Laat ze maar een filmpje maken waarin ze jouw apparaat laten zien (serienummer) en in hetzelfde filmpje doorgaan naar deze sensoren, als deze nog wit zijn, is er geen immersion geweest, tenzij zij dit aan kunnen tonen aan de hand van foto’s van het Logic Board waarop water/vocht schade te zien is.

Niet laten repareren idd, en even naar een andere AASP voor een second opinion:)

Bijdrager
    1984
    inkepens op 31 januari 2011

Maar na onderzoek zeggen ze dat het vloeistofschade is wat dus niet onder de garantie valt. Logic board en display module moeten vervangen worden à € 1360,-

Helaas is dit niet zo’n onbekend verhaal…..

Computers van Apple zijn al niet de goedkoopste, maar gaat er iets stuk, dan kunnen de kosten onbehoorlijk oplopen. De Consumentenbond waarschuwde hier donderdag voor. De bond vindt dat een deel van de Nederlandse Apple-verkopers in strijd met de wet handelt

http://radio.tros.nl/?page=detail&p=38823&type=news&userPage=Radio-online
    http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/fragment/het-tweezijdige-beleid-van-apple/speel/1/

Bijdrager
    Rensvw

Kan je verzekering misschien helpen?

Bijdrager
    KingAchille

Met Apple Care kom je inderdaad al een heel eind ver!

Bijdrager
    Xcode

Dit geval staat helemaal los van Apple Care. Als de topicstarter zeker weet dat er géén sprake kan zijn van vloeistofschade dan moet de laptop gewoon gerepareerd worden óf de schade moet op een andere manier gecompenseerd worden. Heb een beetje het idee dat de Apple Premium Reseller onder zijn verplichting uit probeert te komen.

Daar komt nog bij dat het consumentenrecht op dit soort producten langer is dan 1 jaar. Echter, als er inderdaad vloeistof is beland aan de binnenzijde van de MacBook… dan is dit natuurlijk geen garantiekwestie. Dan wordt het een verzekeringskwestie (Apple Care o.i.d.).

Is de MacBook toevallig in aanraking geweest met een hele vochtige omgeving afgelopen jaar? En weet je zeker dat niemand er toevallig wat op gemorst heeft?

Bijdrager
    Brainy

Ik heb heb ook zoiets meegemaakt. In een macbook pro is koffie ( met suiker) gemorst. Kosten voor reparatie € 1980,- nieuwprijs € 1750,- Kan iemand mij dit uitleggen?

Bijdrager
    Moriarty

De som van de losse onderdelen (inclusief arbeidsloon) overstijgen de nieuwwaarde in dat geval…

Inactief
    Anoniem

@1984

Heb je wel eens dat van Kassa goed bekeken?

Bedrijf die een verlengde garantie wil? dat kan niet.
    Een product dat in Amerika is gekocht en dan in Nederland lopen te zeuren?

Het is leuk om links te plakken maar echt de informatie op de website is alles behalve kloppend en is juist Kassa die hier compleet fout zit en sterker nog de consument misleid.

Bijdrager
    1984

@defores je behoord vast tot die genoemde groep Nederlandse Apple-verkopers. verder loopt er een draadje over die bewuste Kassa Uitzending

Bijdrager
    Parathion

http://m.gizmodo.com/5747878/triggered-water-damage-indicator-doesnt-rule-out-replacement-iphones

Misschien kan je daarmee eens aanzetten bij je reseller. Al wil ik je niet te veel hoop geven want het handeld vooral over de ipod’s en iphones.

Inactief
    Anoniem

@1984

Ik zeg je: logisch nadenken

– koop je iets als bedrijf dan heb je toch niks met consument regelingen te maken?
    – koop je iets in het buitenland dan moet je beroep doen op de wetgeving van het land waar het is gekocht;

Als kassa zegt dat wereld plat is dan geloof je dat toch ook niet?

Bijdrager
    1984
    defores op 31 januari 2011

Als kassa zegt dat wereld plat is dan geloof je dat toch ook niet?

Nee, dat geloof ik niet, echter heb je de post van de TS wel gelezen, die link van Kassa en Radio Online maken duidelijk dat de Nederlandse Apple-verkopers nu niet bepaalt netjes met hun klanten om gaan oftewel in strijd met de wet handelen

Als Apple zegt dat de wereld plat is, ga ik er van uit dat jij er dan zeker ook van overtuigt bent dat Apple weer iets nieuws heeft uitgevonden.

Bijdrager
    inkepens

Hallo reageerders, dank voor jullie commentaar, heb ook alle draadjes gelezen en ben een stuk wijzer.
    Heb uiteraard gevraagd mijn MB te retourneren zonder reparatie. Die Liquid Immersion Sensors schijnen nogal gevoelig te zijn. Ik neem hem ’s avonds nog wel eens mee naar de slaapkamer(koud souterrain) om nog even te werken en dan gaat hij ’s ochtends weer naar boven naar de warmte. Misschien geeft dat condens of zo. Vind eigenlijk wel dat temperatuursverschillen moeten kunnen. Nou ja, als hij terug komt bij iCenter wil ik er in kijken en als er geen druppelsporen zijn of corrosie is of zo iets, alleen roze LISensors ga ik kabaal maken. Wie weet….
    Een second opinion bij bv. MacHouse kan ook maar dan moet ik nog een keer onderzoekskosten à € 80,- betalen:sad:

Bijdrager
    1984

Maar na onderzoek zeggen ze dat het vloeistofschade is wat dus niet onder de garantie valt. Logic board en display module moeten vervangen worden à € 1360,-

Nederland 1 | 05-02-2011 | 18:55 – 19:25 in Kassa…Waterschade…dacht het niet

Steeds vaker krijgt Kassa klachten van mensen die een kapotte iPhone hebben, waaraan waterschade is geconstateerd. Zelfs defecten die overduidelijk niet door vocht of water veroorzaakt zijn, worden soms afgedaan met “waterschade, niet reparabel”. Kassa zocht het tot op de bodem uit, en ontdekte dat in veel gevallen er helemaal geen sprake is van vocht- of waterschade.

[/quote]

Bijdrager
    strigoi

Mijn MacBook van een jaar en 4 dagen oud heeft plotseling een zwart scherm. Naar iCentre gebracht en in de eerste instantie werd ik gerustgesteld want ondanks die 4 dagen zou het waarschijnlijk wel onder de garantie vallen. Maar na onderzoek zeggen ze dat het vloeistofschade is wat dus niet onder de garantie valt. Logic board en display module moeten vervangen worden à € 1360,-

Gaan we natuurlijk niet doen, een nieuwe is goedkoper. Maar ik wil die vloeistofschade wel zien want wij weten van niets, geen cola, thee of koffie etc. in de buurt geweest…. Hoe kan ik dat als leek controleren? Ze kunnen je natuurlijk van alles wijsmaken….

Groet Mar
    Even voor de zekerheid. Er zijn toevallig geen (kleine) kinderen in het huis die wellicht tijdens het fanatiek spelen van een internet spelletje (of andere activiteiten) per ongeluk wat drinken hebben gemorst? En vervolgens zeggen niet aan de computer te hebben gezeten.

Vraag het reparatie centrum om foto’s van de binnenkant zodat je zelf ook een goed beeld krijgt van de schade. Succes!

Bijdrager
    inkepens

Hmmm, geen kinderen, wel een werkster. Maar als zij er is staat hij in ieder geval nooit open. Wel soms dicht op tafel. Bij het reparatie centrum gaan ze inderdaad foto’s maken, ben benieuwd. Waarom zijn die laptops nu eigenlijk € 100,- duurder dan een jaar geleden? Meestal worden ze toch goedkoper…:confused:
    Gelukkig schijnt het extra bijgeprikte geheugen wel overgezet te kunnen worden.
    Groet M

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.