11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Horloge

Vliegtuigmodus iPad

hallo,

ff een vraagje`; wat houd de vliegtuigmodus nu precies in op de ipad
    kun je dan internetten in het vliegtuig of juist niet ?

geen idee

groet

Bijdrager
    KarelWillem

Hahaha. Hij is leuk bedacht.:lol:

Overigens geloof ik niet dat de iPad een vliegtuigmodus heeft.

Uitleg:

Met vliegtuigmodus worden de draadloze functies van de iPhone uitgeschakeld om aan de voorschriften van de luchtvaartmaatschappij te voldoen.

Wanneer de vliegtuigmodus is ingeschakeld, verschijnt in de statusbalk boven in het scherm. De iPhone verzendt geen signalen voor telefonie, radio, Wi-Fi of Bluetooth en de GPS (Global Positioning System) wordt uitgeschakeld waardoor veel functies van de iPhone worden gedeactiveerd.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

De iPad 3G heeft wel een vliegtuigmodus. Tenminste, die van mij wel.

Bijdrager
    KarelWillem

Ach ja, natuurlijk.

Enfin: lees de uitleg hierboven…:wink:

Bijdrager
    Yaris

http://support.apple.com/kb/HT4161

Zie ook de manual p.116-117.

Bijdrager
    Horloge

dus als ik ga vliegen en neem de ipad mee moet de vliegtuigmodus inschakelen of gaat dat vanzelf?

Heb ergens gelezen dat de wifi funtie wel blijft werken(persoon sprak uit ervaring)

Neem aan dat internetten in het vliegtuig (nog ) niet tot de mogeljkheden behoort

groet

Bijdrager
    Yaris

Je kunt dus niet internetten.

Bijdrager
    Oppie

Je mag niet zenden in een vliegtuig, en ook niet ontvangen. Alles met een -werkende- antenne is verboden.
    De vliegtuigmodus -op elke moderne telefoon te vinden- zet alle transmitters en receivers (BT, WiFi en GSM/data) UIT.
    Dus ook als je naar Portugal vliegt…:smile:

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Er zijn wel vliegtuigen met een WiFi verbinding aan boord, maar andere dingen moeten uit. En nee, je kan dan niet internetten, en nee, het gaat niet vanzelf.

Bijdrager
    Oppie
    Moderator
    Pete.Z

Misschien handig om gewoon daar verder te gaan, om de boel overzichtelijk te houden.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.