7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Aeschere

Vlekken op de achterkant van scherm MBP

Nu de MBP al open is geweest om een harde schijf te vervangen en ik helemaal geen kans meer heb iets van Apple vergoed te krijgen kan ik dit misschien ook meteen doen.
    Al geruime tijd zitten er vlekken op de achterkant van het het scherm van mijn MBP. Deze zijn voornamelijk goed te zien als ik een wit venster heb openstaan maar verstoren ook het zicht op foto’s, films, games etc. Ze zijn niet heel groot en als ik met een donker venster werk dan moet je weten dat ze er zitten om het te zien maar toch horen ze er niet te zitten.

Is het mogelijk om dit schoon te maken? Bij de imac zit het scherm bijvoorbeeld met magneetjes vast waardoor je makkelijk de achterkant van het scherm kan schoonmaken maar hoe doe je dit met de MBP?
    Of is dit echt iets wat ik beter kan overlaten aan de technische dienst van een apple reseller?

Bvd.

Bijdrager
    KingAchille

Hierover was een paar weken geleden nog een topic. Misschien haal je daar wat uit?
    Mvg,

Bijdrager
    Martijn Snels

Gooi het op consumenten garantie dat is in europa 3 jaar! Ik had het zelfde probleem nog wel binnen mijn garantie! Precies het zelfde probleem zelfs! Meer informatie zie consuwijzer.nl! Richt je wel snel op de plek waar je je laptop hebt gekocht. Want niet Apple is verantwoordelijk maar de verkoper!

Mijn story goes on and on maar is gelukkig eindelijk geëindigd. Een rechtzaak win je tegen Apple laat je daarom snel doorschakelen met Customer Relations en leg ze alles uit en twijfel niet om een advocaat in te schakelen. Apple zit namelijk met de garantie wettelijk gezien fout! Meer info op mijn website: http://martijnsnels.nl/2008/09/30/the-never-ending-apple-issue-story/

Bijdrager
    Aeschere

@Martijn. Om aanspraak te maken op die garantie moet de macbook worden ingenomen en worden onderzocht door een derde partij a €85. Dan wordt er beslist of het mijn fout of apples fout is. In het eerste geval moet ik de aanvullende reparatie kosten betalen, in het tweede geval doet apple dat. Nadeel hiervan is dat het onderzoek waarschijnlijk twee weken duurt en de reparatie ook nog eens twee weken. Hier kan ik echt niet op wachten.

Ik zal vandaag nogmaals langs een reseller lopen om te kijken of ze het het “on the spot” kunnen schoonmaken.
    Maar er is dus geen manier om dit zelf te doen?

Bijdrager
    Martijn Snels

Als Apple de verkoper is moeten ze volgens de wetgeving jou een tijdelijke ocmputer geven of de huur van een vergoeden! Meer informatie hierover kan consuwijzer je verstrekken.

Bijdrager
    Aeschere

Zoals vermeld zullen ze dit ook wel doen maar enkel als na onderzoek blijkt dat het probleem is onstaan door hun fout. Daarvoor moet je echt zelf voor de kosten opdraaien en ben je de laptop alsnog enkele weken kwijt.

Bijdrager
    Martijn Snels

Ga nu maar eens bellen met de verkopende partij en Consuwijzer. Ik zat met het zelfde dilema. Verder zijn er enkele bedrijven zoals bijvoorbeeld ICTeam Zuid waar ik mijn laptop laatst heb laten repareren die het binnen een dag kunnen mocht je hem echt niet lang kwijt willen.
    Wij de verkoper erop dat de wettelijke garantie anders zit dan 1 jaar. In de overeenkomst met de verkopende partij staat namelijk dat het voor particulieren geld dat de lokale wetgeving van toepassing is en dus dit jaar enkel voor bedrijven geldt.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.