9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    S1t1e1f1a1n1

Vlekken in cinema display?

Hallo,

Ik heb tweedehands een cinema display gekocht en zie nu tot mijn schrik dat er vlekken in het scherm zitten. Ze komen tevoorschijn na een paar uur gebruik… Dus wanneer het scherm opwarmt denk ik… Is dit iets met pixels of kan ik dit zelf oplossen door het scherm los te halen en schoon te maken?

Er zijn vele forums over vlekken in imac schermen e.d. maar nergens kwam ik een foto tegen… dus hierbij upload ik mijn foto in de hoop dat iemand mij kan vertellen hoe ik dit oplos!

Je zien een vlek linksonder en linksmidden

Groetjes Stefan

Bijdrager
    Yggdrasil

Heb je het scherm getest toen je het kocht? Ik bedoel maar, heb je bij de verkopende partij het scherm grondig gecheckt op fouten? Ik zou zeggen, ga ermee terug… Lijkt me nou niet echt handig. Een ‘nieuw’ scherm kopen en dan meteen in de kosten vallen.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Dat is het dus he? Het is geen nieuw scherm dus garanties zijn er niet en dit kun je verwachten gezien het toch wel grote aantal posten hier en elders over juist die vlekken. De kans dat je nu een 100% perfect 2e hands scherm te pakken krijgt is klein. Ook op mijn nu ruim 2 jaar oude 27″ iMac zijn ze te zien. (Maar dat zag ik pas toen ik een groep icons verschoof die daar altijd al stonden.)
    De oorzaak van dit soort vlekken heeft meestal met vocht te maken. Het is dan een residu dat tussen de glasplaat en het echte scherm zit (dus niet ‘in’ het scherm)

Bijdrager
    Yggdrasil

Vandaar ook mijn aanhalingstekens bij dat ‘nieuw’. Als je iets tweedehands koopt moet je héél goed kijken of er niets aan mankeert. Nu heb je geen poot om op te staan en ben je genoodzaakt van méér uit te geven dan wat je eigenlijk wou. Afijn, Hendrik weet blijkbaar van wanten, ik niet.

Bijdrager
    kabouter_dibbel

Die vlekken heb ik ook in mijn beeld. Ikzelf heb het idee dat het schoonmaken van de glasplaat voor je beeld het probleem moet oplossen. Is er iemand die dat al eens gedaan heeft?

Het moet niet gekker worden, nu ook daar al de ramen wassen?

Bijdrager
    S1t1e1f1a1n1

Ik zie dat dit topic ook dubbel is geplaatst…. omt gaf al foutmeldingen in de geest van ‘slow down, you move to fast’ ???? Ik heb het scherm getest, alleen zie je het pas echt goed op een effen achtergrond. En ik heb er niet aan gedacht om het op een effen achtergrond te testen. Daar was dit topic ook voor bedoeld… ik was nieuwsgierig naar hoe anderen het op hadden gelost, omdat je het vaker lees op het wereld wijde web:)

@hendrik ijzerbroot, heb je ook een idee hoe ik ze weg krijg?? Want de glasplaat zit vast met magneten schijnt… dus dan zou het niet al te ingewikkeld zijn.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Op youtube staan genoeg handleidingen om de glasplaat van een iMac te verwijderen, maar in hoeverre dit ook op gaat voor het losse cinema display weet ik niet. (Op de oude cinema display van mijn PowerMac zat helemaal geen glasplaat.)

Bijdrager
    i_yell0wi7

Op de bekende website iFixit wordt er wel over gepraat hoe je je Cinema Display open kan maken. volgens de site gaat het indd ook met magneten zoals bij de iMac’s. Volg op de site de stap tot 3 gewoon dan een zacht doekje eroverheen (Bijvoorbeeld die bij een macbook wordt geleverd), en zorg ervoor dat je de binnenkant van de glasplaat niet aanraak met je blote handen, deze vlekken zijn lastig te verwijderen en zeer vervelend om naar te kijken.

Bron: iFixit

Bijdrager
    poing

Het zit in het scherm en niet in de glasplaat ik spreek uit ervaring helaas.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.