15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    Bokkenrijder

Vlek op scherm mbp 2015

Dag iedereen!

Vanochtend werd ik wakker en zag ik dat ik een vlek had op het scherm van mijn mbp 2015. Waarschijnlijk heeft mijn broertje er weer aangezeten, een vlek gemaakt en het toen proberen weg te poetsen met keukenpapier of iets dergelijks. Weten jullie hoe ik deze vlek weer weg kan krijgen? Ik ben mijn apple poetsdoekje kwijt.

Grtz. MB

Bijdrager
    McPim

Dit zegt Apple:

To clean the screen on your MacBook, MacBook Pro, or MacBook Air, first shut down the computer and unplug the power adapter. Dampen a soft, lint-free cloth with water only, then use it to clean the computer’s screen.

Ik gebruik al jaren een doekje met een beetje Glassex maar dat heb je niet van mij gehoord :wink:

Bijdrager
    Bokkenrijder

Ah oke, bedankt voor je bericht!

Bijdrager
    makoe

ik zou zeker geen glassex gebruiken. Gewoon doen wat Apple zegt.
    Moderne beeldschermen van Apple hebben een coating, die kun je aantasten met schoonmaakmiddelen.

Bijdrager
    Brombeer

Vim en bindt dat broertje vast.

Bijdrager
    McPim

@makoe: Zal ik eens iets opmerkelijks vertellen? MacBooks hebben zelfs een issue met de schemcoating: http://www.staingate.org. Ik heb een 13” Retina en heb er ook een klein beetje last van, namelijk links- en rechtsonder aan de randen en een heel klein beetje in het midden van de bovenrand. Precies de plekken waar ik er met m’n vingers aan zit. Op het scherm zelf niets te zien, en dat maak ik zoals gezegd al 3 jaar af en toe schoon met Glassex.. Mijn vermoeden is dat de coating gevoelig is voor zuur, en aangezien je huid licht-zuur is (pH 5,5) is dat veel schadelijker dan Glassex (pH 11).

Uiteraard gewoon doen wat Apple zegt, maar soms is dat helaas niet genoeg om ’t echt schoon te krijgen..

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 10 maanden geleden door  McPim.

Bijdrager
    koen

Waarom zou je uberhaupt met je tengels aan het scherm zitten?

Bijdrager
    McPim

Omdat ik soms net even het scherm aanraak met openklappen, of de zijkanten als ik er mee in bed lig. Ik gebruik het niet als touchscreen uiteraard..

Bijdrager
    Odiebla

Ik zou geen scherm schoonmaken met keukenrol of wc papier en dergelijke. Dat is allemaal van cellulose (gemalen hout) gemaakt en schuurt als de pest.

Bijdrager
    bartb112

Waar heeft je broertje naar gekeken ?

Bijdrager
    Rien55

Ik zou voor de zekerheid nagaan of dit niet iets kan zijn waar @mcpim het over heeft. Dit probleem komt alleen voor bij de coating van sommige Retina-schermen. Ik had in februari m’n MacBook Pro (Retina, 13-inch, Early 2015) gekocht. Na verloop van tijd ontstonden er vlekken langs de bovenrand en de rechter zijkant. En ik heb geen broertje dat ik de schuld kan geven. De vlekken waren niet weg te werken met wat dan ook.
    Het complete scherm, dus het gehele bovendeel is zonder problemen vervangen bij Apple Store in Oberhausen.

Bijdrager
    McPim

Eerst maar even horen van Bokkenrijder of z’n broer’s vlekje weg te werken is :lol:

Bijdrager
    Bokkenrijder

Hey iedereen!

Fijn dat iedereen meedenkt:)
    Ik heb het Apple poetsdoekje van een vriend geleend. Hiermee kreeg daarnet ik de vlekken gelukkig weg!
    Gelukkig had het dus niet te maken met vlekken die ontstonden door een issue met de coating op iets dergelijks!
    Nogmaals bedankt iedereen!

Bijdrager
    McPim

(y)

Moderator
    Night

Je kunt altijd naar de eerste de beste opticien gaan en daar een paar brillen-poetsdoekjes halen. Zit je in ieder geval niet zonder als je broertje weer eens TE dicht op het scherm zit.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.