7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Akke

Vlek beeldscherm

Heb sinds 9 maanden een iMac 21,5! Super blij en een tevreden gebruiker. Helaas grijze vlek van 3 bij 3 cm links boven in scherm.
    Niet roker, geen huisdieren. Dus daar ligt het niet aan.

Terug naar reseller. Reactie reseller: “deze vlek valt binnen de normen van Apple”……. Weet iemand wat die normen zijn? Anders vraag ik ze natuurlijk op.
    Verder…. “wij hebben met een aantal mensen moeten kijken om de vlek te ontdekken”… Tja als er geen vlek had gezeten had ik Mac nooit weggebracht! Ik als klant en minimaal 8 uur per dag zitten achter mijn Mac zie de vlek dus wel en stoor mij eraan. Vandaar het terugbrengen naar de reseller.

Nog een opmerking:
    Kan zijn dat na reparatie het probleem weer optreedt omdat er een “warmtevoeding zit” ter hoogte van de vlek.

Op mijn antwoord dat ik dit niet normaal vind, weer het antwoord dat het binnen de normen van Apple valt.

Iemand van jullie meer ervaring of tips?

Dank alvast.

Bijdrager
    Moriarty

Die vlekken zitten in je display (waarschijnlijk, zou een foto moeten zien), Apple kent dit probleem als “MURA” en repareert machine’s met dit probleem door een nieuw display te laten plaatsen.

Normen van Apple?! Bullsh*t – als de AASP zegt dat het MURA is, dan volgt er vervanging, de AASP’s zijn de ogen van Apple en beslissen wat wel en niet binnen de normen valt.

Het is stof wat tussen de panelen van het panel zit, daar kun je als gebruiker niets aan doen, het is gewoon een “lekke” display. Garantie claimen dus, mochten ze je daar niet willen helpen, dan ben je vrij een andere AASP op te zoeken. Desnoods wil ik je ook wel helpen, maar zul je misschien een eind moeten rijden:)

Ter verduidelijking, is het zoiets?;

Succes iig:)

Bijdrager
    Akke

Hee hartstikke bedankt voor je reactie. Daar kan ik dus iets mee. Het is inderdaad een soortgelijke vlek. Helft kleiner en links bovenin het scherm.
    Het stoort me in elk geval wel, anders had ik Mac natuurlijk nooit weggebracht. Ik zit nl. nu noodgedwongen achter een windows laptopje :(.

Kan helaas geen foto plaatsen omdat Mac bij de reseller is.

Even afwachten maar hoe het verder afloopt. Vond het in elk geval vreemd dat vooraf al werd meegedeeld dat als het display vervangen wordt, de vlek mogelijk toch nog zichtbaar blijft. IK twijfel nu dus of het display echt vervangen wordt…….
    Vond het eigenlijk niet zo netjes hoe Apple dat gisteren wilde afdoen…. Is toch een behoorlijk waardevolle aanschaf geweest waarvoor ik lang heb moeten sparen.

En wellicht loont het dus de moeite om dan maar een stukje te rijden!:grin:

Bijdrager
    vincentvega

ik heb dezelfde iMac en heb inmiddels mijn 3e scherm (2 keer vervangen dus) eerste binnen garantie;Had precies dezelfde klachten. Het 2e scherm viel was net een paar maanden buiten de garantie; wilden ze niet vergoeden. Heb toen stennis geschopt bij Apple en heb een courtesy behandling gekregen: zij betalen het scherm, ik de reparatiekosten.

Bijdrager
    Akke

Wilde even laten weten dat display toch vervangen is.

Bijdrager
    Akke

We zijn 10 maanden verder en alweer een vlek in het beeldscherm. Precies op dezelfde plek. Linksboven in het scherm.

Mijn vraag is eigenlijk of dit binnen de garantie valt. Normaal is er een jaar garantie (op vervangende onderdelen) maar bij Apple kan ik het zo snel niet terugvinden.

Zo jammer. Kan mij Mac eigenlijk niet missen.:sad:

Bijdrager
    vincentvega

heel eerlijk gezegd heb ik ook weer een vlek (in mijn derde scherm) zit op een minder opvallende plaats dus ik laat het maar zo…
    Apple zal geen garantie willen geven maar volgens mij zou je dat wel kunnen claimen op basis van Europees recht

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.