30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 36)
  • Q:
    Bijdrager
    jobz

Vlees – iPhone scherm

Ik heb zaterdag mijn iPhone-scherm getest.

Vingers – Check
    Neus – Check
    Kippenworst – Check
    Plastic – No
    Servetje – No
    Kippenworst in servetje – Check
    Edit : nat theezakje : Check

Weet iemand waardoor het komt dat mijn iPhone-scherm wel gevoelig is voor aanrakingen van vlees, maar niet voor contact met plastic / papier. :lol: :roll:

Bijdrager
    Josh_b

Volgens mij gaat het om het vet dat contact maakt. Je lichaam en dat vlees bevatten namelijk vet en plastic niet:P

Bijdrager
    Osiso

Het scherm van de iPhone is een zogeheten ‘capacitive touchscreen’. Dit betekent dat over het scherm een coating zit die energie kan opslaan. Het scherm ‘voelt’ waar de energie wordt onderbroken en waar dus je vinger zit.

Je vinger (vlees) geleidt deze energie wel, waar plastic dit niet doet.

Bijdrager
    J-P-H

En swaffelen? :sealed:

Bijdrager
    Eelke

Door mijn handschoenen werkt het soms.

Bijdrager
    Oppie
    ”J-P-H”

Past niet!:D

Bijdrager
    Eelke
    ”Oppie”
    ”J-P-H”

Past niet!:D

Huh? Je hoeft ‘em er alleen maar tegen aan te slaan. Hij hoeft er niet in?!

Bijdrager
    jobz

Bedankt voor alle waardeloze reacties so far..
    :-):-) lol.

Iemand nog een serieuze reply of een bevestiging van de “Kollumerzwager geleidingstheorie”.
    Dat verhaal over vet daar geloof ik niets van.

[size=7:cd55c01e0b]Ook dit topic zal wel weer eindigen met AH en een slotje…[/size:cd55c01e0b]

Bijdrager
    Oppie
    Inactief
    Anoniem
    ”Osiso”

Het scherm van de iPhone is een zogeheten ‘capacitive touchscreen’. Dit betekent dat over het scherm een coating zit die energie kan opslaan. Het scherm ‘voelt’ waar de energie wordt onderbroken en waar dus je vinger zit.

Je vinger (vlees) geleidt deze energie wel, waar plastic dit niet doet.

als dit verhaal daadwerkelijk zo is waarom werkt je scherm dan nog steeds als er een plastic screen protector opzit?
    ben wel benieuwd wat je hierop voor antwoord hebt, want plastic geleid geen electriciteit!

Bijdrager
    jobz

Thanks, maar dat verklaart deels de werking…
    Want het gaat dus om de capaciteit, met het menselijk lichaam als condensator. Maar dat kan ook een kippenbotje of een stuk komkommer zijn.

It has a higher clarity than Resistive technology, but it only responds to finger contact and will not work with a gloved hand or pen stylus.

[edit] mooie toevoeging Steve. Dat vroeg ik me ook af.
    En iemand al andere materialen gebruikt? Tandpasta, pindakaas lijm? Anyone?

Bijdrager
    iJust

Was de kippeworst (of is het kippenworst?) rauw of gebakken? (uit oprechte interesse)

Bijdrager
    MrTeal

volgensmij heeft het ook iets met geleiding te maken, want als je handschoenen aanhebt en je stopt dan je vinger (met handschoen) in je mond en je raakt daarna(met die natte vinger) je scherm aan dan doet hij het (soms) wel.

Bijdrager
    Patrock

En op de Dots-gloves handschoenen (speciaal voor gebruik met touchscreen) zitten metalen bolletjes.

Bijdrager
    jobz
    ”iJust”

Was de kippeworst (of is het kippenworst?) rauw of gebakken? (uit oprechte interesse)

gebakken! “suri-style”.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik verkoop pennen met een rubberachtig uiteinde, die ook uitstekend werken.

Bijdrager
    inawt

Geen reclame maken KW!:evil:

Bijdrager
    binaries4me
    ”inawt”

Geen reclame maken KW!:evil:

Waarom niet als die zo iemand kan helpen.

Bijdrager
    KarelWillem

Het ging er toch om wát werkte op het touch-screen?

Niet alleen vlees dus. Rubberachtig plastic werkt ook.

Bijdrager
    Vassilli

Ik heb lederen handschoenen, en daarmee kan ik gewoon m’n iPhone mee besturen..

Bijdrager
    inawt

Leer is toch dierlijk.:P

Bijdrager
    Vodka
    ”jobz”

Edit : nat theezakje : Check

Heb je serieus geprobeerd om met een nat theezakje het scherm van je iPhone te bedienen?
    ishn’t jshat weird

PS: Probeer het eens met een een uitgelubberde koffiefilter.

Bijdrager
    Ludo
    ”KarelWillem”

zo een pen lijkt mij wel handig voor het bedienen van het toetsenbordje, zit er nml. vaak naast.

werkt een gum op de achterkant v/e potlood ook? (hier niet bij de hand om te testen)

Bijdrager
    STEVEJ0BS

Tip:

als je handschoenen aan hebt en je gaat over het scherm.. dan doet ‘ie het niet.
    stop even je vinger in je mond (met handschoen aan) en hij doet het wel!

Bijdrager
    iJust

Cosmopolitan, smaakt dat niet vies?

Bijdrager
    syltheboy
    ”KarelWillem”

Hé, die heb ik een tijdje terug ook bij je gekocht en ze werken inderdaad uitstekend.:wink: Alleen gebruik ik de laatste tijd steeds vaker gewoon m’n vingers, omdat het veel handiger is dan een stylus.:) Het is eigenlijk wel jammer dat er vette vingers op m’n scherm komen, maar sinds kort stoor ik me er niet meer aan. Een goede screenprotector wil soms ook wel eens helpen. Ik ben trouwens ook nog op zoek naar de Invisible Shield van Zagg die ik gewoon in Nederland kan bestellen. Weet iemand toevallig waar ze die verkopen?

”Ludo”
    ”KarelWillem”

zo een pen lijkt mij wel handig voor het bedienen van het toetsenbordje, zit er nml. vaak naast.

werkt een gum op de achterkant v/e potlood ook? (hier niet bij de hand om te testen)

Nee, dat werkt helaas niet. Anders had ik ook geen stylussen gekocht bij KarelWillem. Eerder had ik al wel zelf een stylus gemaakt met een potlood en een stuk aluminium folie, maar volgens mij krast dit bij het leven. Dat potlood had een gum op de achterkant en dat heb ik eerst getest, maar dat werkte mooi niet.

Bijdrager
    Ludo

Nou ben ik toch benieuwd wat dan het werkzame ingredient in de stylussen is… ijzerpoeder misschien :P

Bijdrager
    syltheboy
    ”Ludo”

Nou ben ik toch benieuwd wat dan het werkzame ingredient in de stylussen is… ijzerpoeder misschien :P

Ja, ik ben er trouwens ook niet helemaal achter.:)

Bijdrager
    iMaximus

Leuk onderwerp dit!!! Ik ben ook nog steeds benieuwd naar HET verklarende antwoord.
    Je lippen doen het ook trouwens. Als ik op de fiets (met handschoenen aan) een nummer wil changen, dan slide ik met mn lippen over het ontgrendelding en “druk” ik op volgende. Ziet er misschien wel raar uit voor de lui in je omgeving:p

Bijdrager
    themacs

All right!! Ik kan dus men iPhone ook bedienen met een frikandel?
    Cool! 8)

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 36)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.