10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    madcat

VLC2.x nog steeds niet op het niveau van VLC 1.1

Zijn er meer mensen die ook nog steeds issues hebben met VLC 2?

Ik gebruik al sinds VLC 2 uit trouw VLC 1.1.12 gebruiken omdat deze versie wel altijd goed geluid produceert.
    Aan het begin dacht ik dat het kwam omdat het nog een beetje beta is, en af en toe probeer ik een nieuwe versie weer uit maar de zelfde issues blijven naar boven komen.

Zijn er meer mensen die dit ook ervaren en daarom versie 1 blijven gebruiken?

Moderator
    Night

Ja, ik heb ook nog steeds problemen met 2.x. Bij mij niet het geluid, maar het beeld dat stootert en DVDs die blokkerig overkomen. Met versie 1 had ik die problemen nooit:(

Bijdrager
    Afroman

Nee ik heb daar eigenlijk nooit problemen mee. Ik heb een MacBook pro 13 inch uit 2010 met 8 Gb RAM en een 1 Tb interne harddisk. En verder is alle software up to date.(Mavericks, nieuwste VLC etc) En ik speel mijn films eigenlijk altijd af een externe USB-disk. AVI’s, MOV’s, MKV’s, 720p, 1080p, DVD kwaliteit. Nergens last van.

Misschien even helemaal verwijderen en opnieuw installeren?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ik zit door weer een ander issue nog steeds op 1.x want bij mij gebeurde er iets raars. Als ik de cursor bewoog tijdens het afspelen (waardoor deze verscheen) en ik ging niet gelijk naar een menu toe maar hield de muis even stil, dan verdween de corsor al na 1 seconde i.p.v de gebruikelijk 4 of 5 seconden. Het gevolg was dat als je dan niet snel genoeg was je twee maal op een menu moest klikken (Ć©Ć©n keer om de cursor weer zichtbaar te maken en een tweede keer om het menu uit te voeren).

Het vreemde was echter dat het niet reageren op de eerste van die twee klikken in alle programma’s gebeurde totdat ik VLC uit zette. (De cursor verdween niet, maar op alles moest ik tweemaal klikken). Zette ik VLC weer aan dan kwam ook als VLC zelf niet gebruikt werd dit vreemde effect weer spontaan terug.

Dit ontstond overigens al bij 1.1.10 en na 2 updates was dit nog niet opgelost dus werk ik al een hele tijd met 1.1.9 dat gewoon doet wat het moet doen en alles wat ik heb afspeelt.

Bijdrager
    computer space

Ik speel alles met XBMC. Misschien wat zwaarder programma, maar gewoon veel betere afspeel-engine. Goede GPU support, DTS HD downmixing naar DTS core, prima subtitel aanpasbaarheid, veel vlotter in het zoeken door grote HD MKV’s, alles werkt gewoon zoals het moet.
    VLC is meer voor even snel kijken wat het is, en met apple-I even checken wat de codecs zijn etc. Niet om iets volledig mee te kijken.

Bijdrager
    TBITW

Ik maak gewoon volledig gebruik van vl. Vlc in mijn opzicht te beste speler die er is. Ik heb nooit problemen met codecs en het is niet zo bloated als XBMC of Plex. Daarbij gaat vlc langer mee op batterij dan de meeste andere spelers (oke, behalve die ingebouwde video speler van apple).

Bijdrager
    madcat

Dit weekend versie 2.2 geĆÆnstalleerd en deze lost de problemen die ik had met 2.x en 2.1 helemaal top!

Bijdrager
    Shmoo

Is die nieuwe VLC update Yosemite only want ik kan op updaten drukken als een wild paard maar krijg niets binnen

Bijdrager
    fred44nl

@shmoo denk je een beetje om je toetsenbord:)
    maar inderdaad, hij komt niet vanzelf, dus moet em gaan halen.

http://www.videolan.org

Bijdrager
    Shmoo

Dat verklaard een boel. Bedankt.(y)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.