7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    vlecht

VLC speelt geen YouTube-stream

Sinds enkele dagen kan ik van het ene op het andere moment geen YouTube-streams meer bekijken met VLC. Het enige dat ik voor mijn neus zie verschijnen, is de melding dat “Uw invoer niet kon worden geopend”.

Het enige dat ik als vermoedelijke oorzaak kan bedenken, zijn deze recente updates: Apple beveilingsupdate 2011-001, ClamXav 2.1.1 en VLC 1.1.8. Van VLC heb ik de een-na-laatste versie opnieuw geïnstalleerd (inclusief verwijdering van de prefs), maar dat was dus niet de oplossing.

Heeft iemand enig idee? Wat rondneuzen op internet heeft geen soelaas gebracht, maar ik zal toch niet de enige zijn die dit probleem aan het handje heeft gehad?

Bijdrager
    johnkeates

Wat staat er in de VLC logboeken? Als je niet weet wat dat zijn of waar, gebruik google.

Bijdrager
    vlecht

Ik hoop dat je deze bedoelt:

Bijdrager
    johnkeates

Dat is correct. Er staat bij access_mms een fout (mms = multimediastream of multimediaservice).

HTTP/1.1 400 is de status code voor Bad Request zoals YouTube het blijkbaar ontvangt. Dit lijkt op een verandering bij YouTube. Dat gebeurt vaker, om dat het in de USA waar YouTube vandaan komt, illegaal is om content buiten YouTube te kijken.

Ik zou trouwens een aantal encoded caracters staan (unicode), misschien dat je een kortere URL moet proberen waar die niet in zitten.

Bijdrager
    vlecht

Dat is dan iets van de laatste dagen. Blijf ik me toch afvragen waarom ik er bijvoorbeeld niks over terug kan vinden op de VLC-forums (althans gisteren niet). Ik dacht dat VLC onder meer zo populair was, omdat je daarmee YouTube-content kon bekijken (op een acceptabel niveau).

Bijdrager
    vlecht

Ik moet eens minder met m’n kont kijken: http://forum.videolan.org/viewtopic.php?f=2&t=89164&p=293847&hilit=youtube#p293847

én: http://trac.videolan.org/vlc/ticket/4608

Maar wachten op de update, of valt er intussen zelf wat te knutselen?

Bijdrager
    vlecht

Zelf knutselen volstaat. Als je de ‘LUA-scripts’ uit bovenstaande forumlink plaatst in VLC > Contents > MacOS > share > lua > playlist, kun je weer als vanouds YouTube-streams bekijken met VLC. Probleem opgelost, dus…

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.