16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    ramrod

VLC – MacMini – Airplay- TV , hapert soms .

Als ik via VLC op mn MacMini via Airplay naar mn TV een video afspeel dan hapert deze met enige regelmaat , op mn beeldscherm is er geen hapering te zien .De MM is via een draad (1m) naar mijn modem en TV verbonden , draad modem TV is zo,n 15m lang .

Waar kan dit aanliggen ,

Thx

Bijdrager
    computer space

Ligt hws aan VLC, dat is nogal een slechte player (leunt flink op CPU, terwijl XBMC bijvoorbeeld de GPU de video laat decoden).
    Ook zou ik de Mini met HDMI aan te TV hangen. Airplay haalt nogal de mogelijkheden van direct aansluiten weg (DTS, 24p playback, MKV support).

Bijdrager
    KarelWillem

Ik gebruik al tijden MPlayer OSX. Dat werkt zoveel lichter en soepeler als VLC.

Inclusief MKV support, ondertitels, e.d.

Bijdrager
    ramrod

Als het aan de VLC player ligt zou het beeld op mn beeldscherm toch ook moeten haperen ,lijkt me ?
    Het beeld op mn beeldscherm is wel goed .

I
    Net de MPlayer OSX geprobeerd ,werkt goed maar het geluid loopt niet via Airplay naar mn TV , is alleen op mn MM te horen ….?

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb geen Airplay Mirroring (daar doe je het mee?), dus kan het niet testen.

Ik gebruik zelf om alles naar de Apple TV te streamen Beamer.

(Dat had ik misschien in mijn eerste reactie mogen melden:) )

Bijdrager
    ramrod

Net Beamer geïnstalleerd de test versie , werkt mooi zeker dat de afstandsbediening nu ook werkt , maar geen instelling van ondertitels bij een VOB (video TS ) bestand ….?

Als ik op “subtitels” klik dan krijg ik load file te zen ….?

Bijdrager
    KarelWillem

Can Beamer play DVDs and DVD-rips?

Beamer currently has no support for DVDs and DVD-rips. However, you can play the individual VOB files within the VIDEO_TS folder.

http://beamer-app.com/support/

Bijdrager
    ramrod

Ja zat het net te lezen , dat is dan wel weer jammer , wellicht dat de nieuwe versie dit wel kan , ik wacht nog even met aanschaffen denk ik .

Dank voor de reactie

Bijdrager
    KarelWillem

Waarom zou je – in een tijd dat Full HD (1920 x 1080) al bijna het minimum is op je TV – DVD’s gaan downloaden en/of streamen met een resolutie van 720×576 pixels?

Langaam aan (of eigenlijk niet zo langzaam) is dat toch een formaat van het verleden.
    Ik denk dus niet dat Beamer persé veel werk zal gaan maken van de ondersteuning van VIDEO_TS.

Bijdrager
    ramrod

Zo vaak download ik niet iets , en hoeft voor mij dan ook niet in de beste resolutie te zijn , die Full HD bestanden dat zijn enorme bestanden durt een eeuwigheid om ze binnen te halen .

Vandaar .

Bijdrager
    KarelWillem

Dan is het alsnog veel handiger om géén VIDEO_TS binnen te halen (die immers meestal 4.x Gb is).

Ik weet niet waar jij de films ‘haalt’, maar een Full HD film is denk ik minder dan de helft van een complete DVD.

Bijdrager
    ramrod

Vaak serie’s ,via Duplanet ,NZB index , zijn er eventueel betere site’s ?

Zal er eens opletten maar zoals gezegd zo vaak haal ik ook niet iets binnen

Bijdrager
    KarelWillem

Ik download ALLES via Vuze. VIDEO_TS kom ik daarbij zelden tegen.

Overigens kijken wij de meeste series op Movie Box via iPad of iPhone.

Bijdrager
    ramrod

Sinds Netflix kijk ik daar ook regelmatig naar , erg prettig .

Bijdrager
    KarelWillem

Nieuwe optie binnen Beamer (versie 2.0):

It works with even more movie files: supports DVD & BluRay subtitles

Bijdrager
    ramrod

Ik ga het in de gaten houden . Thx

Maar eigenlijk is mijn vraag, waarom het beeld op mn tv wel hapert en op mn beeldscherm niet , nog niet beantwoord .
    Kan volgens mij niet aan de vlc spelr liggen want dan zou het haperen ook op mn beeldscherm te zien zijn , toch ?

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.