6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Nuke

VLC maakt OSX traag

Als ik met VLC een 1080p-film (mkv) gekeken heb, wordt mijn Mac altijd erg traag. Bij alles wat ik doe krijg ik strandballen te zien (ook als VLC al afgesloten is) en net bleef Safari zelfs compleet hangen. De enige manier om dit op te lossen is door OSX te rebooten.
    Weet iemand wat er hier misgaat?

Bijdrager
    Knurfty

Om wat voor Mac gaat het?

Probeer anders eens met Plex.

Moderator
    unSOUND

En om nog meer vragen te geven:

Welke versie van OS X ?
    Welke versie van VLC ?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Re-booten is inderdaad vaak de snelste oplossing, maar uit en inloggen helpt misschien ook. Ik heb ook wel eens dergelijke ervaringen met mkv en dan tijdens het afspelen, maar ook wel eens na het spelen van een “zwaar” spel. Ik vermoed dat de hoeveelheid geheugen hier een rol speelt omdat ik wat vlc betreft geen negatieve ervaringen heb.

off-topic:
    p.s: @unSOUND: ik heb net een halve fles “The Glenlivet” wiskey achter de kiezen, maar ik weet nog wel dat het: “vragen stellen is, en niet geven:lol::grin::cool::razz:

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    Nuke op 28 november 2010

ook als VLC al afgesloten is

Is VLC dan ook echt gestopt, of zijn alleen alle vensters ervan dicht?

Bijdrager
    Nuke

Ik heb een iMac 27″ (late 2009, Core i5, 4GB) met OSX 10.6.5 en VLC Player 1.1.5 64 bit.
    En ja, ik bedoel dus dat OSX traag blijft als VLC volledig is afgesloten, niet alleen de vensters. Tijdens het afspelen van een film ervaar ik overigens geen haperingen o.i.d.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.