18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    Quad

VLC ipv Quicktime als standaard speler

Hello,

Hoe kan ik stream automatisch laten openen in VLC?

Of kan dit uberhaupt niet?

Bijdrager
    Pieterr
    ”Quad”

Ja dat kan.

Met RCDefaultApp kun je instellen welke applicatie je aan een bepaald MIME type wilt hangen.

Bijdrager
    carpebios
    ”Pieterr”
    ”Quad”

Ja dat kan.

Nu komt de vraag der vragen, hoe dan?;)

Bijdrager
    Pieterr
    ”carpebios”

Nu komt de vraag der vragen, hoe dan?;)

Ik zocht nog even…:-)

Inactief
    Anoniem

De spanning stijgt…. Weet Pieter het antwoord al…:D

Bijdrager
    Pieterr
    ”Jeroen

De spanning stijgt…. Weet Pieter het antwoord al…:D

Staat er al!

Inactief
    Anoniem

Sorry…:) Niet gezien.

Bijdrager
    Pieterr
    ”Jeroen

Ik kreeg laatst een tip voor dit programma om te proberen om de Silverlight plugin te koppelen aan een bepaald MIME type. Dat lukte niet (omdat het een plugin is, en geen app) maar als je een applicatie kunt aangeven, werkt het wel. VLC bijvoorbeeld kun je koppelen aan mms: etc.

Inactief
    Anoniem
    ”Pieterr”
    ”Jeroen

Ik kreeg laatst een tip voor dit programma om te proberen om de Silverlight plugin te koppelen aan een bepaald MIME type. Dat lukte niet (omdat het een plugin is, en geen app) maar als je een applicatie kunt aangeven, werkt het wel. VLC bijvoorbeeld kun je koppelen aan mms: etc.

Silverlight is dat goed te gebruiken naast Flip 4 Mac of kan ik beter houden wat ik nu heb (Flip 4 Mac)

Bijdrager
    carpebios

handig programma, maar het zou eigenlijk gewoon standaard bij os X moeten zitten:)

Bijdrager
    Pieterr
    ”Jeroen

Silverlight is dat goed te gebruiken naast Flip 4 Mac of kan ik beter houden wat ik nu heb (Flip 4 Mac)

De laatste flip4mac is nogal buggy (lees unSOUND en 1984 er maar op na!:-) )
    Silverlight 2.0 werkt prima voor bijvoorbeeld de filmpjes op http://www.rtlgemist.nl/

Inactief
    Anoniem

Ja maar flip 4 mac toch ook. Als ik het zou installeren krijg ik dan geen gezeik door al een andere installatie?

Bijdrager
    Pieterr
    ”Jeroen

Ja maar flip 4 mac toch ook. Als ik het zou installeren krijg ik dan geen gezeik door al een andere installatie?

Ik heb ze beiden geinstalleerd. Zo’n website checkt met je browser welke plugin er het beste gebruikt kan worden. Als je beiden hebt, wordt (in het geval van de RTL website) bijvoorbeeld de Silverlight 2.0 plugin gebruikt in plaats van flip4mac.

Bijdrager
    Quad
    ”Pieterr”
    ”Quad”

Ja dat kan.

Met RCDefaultApp kun je instellen welke applicatie je aan een bepaald MIME type wilt hangen.

Ik heb het programma geinstalleerd! Ziet er goed, maar hoe stel ik het precies in voor de streams?

Bijdrager
    Pieterr
    ”Quad”

Ik heb het programma geinstalleerd! Ziet er goed, maar hoe stel ik het precies in voor de streams?

Hangt van de stream af. Heb je een voorbeeld link?

Bijdrager
    Quad
    ”Pieterr”
    ”Quad”

Hangt van de stream af. Heb je een voorbeeld link?

Ja, deze bijv.:

http://www.rtvgelderlandarchief.nl/index.php?datum=13092008&programma=&id=57039

Bijdrager
    Pieterr
    ”Quad”

http://www.rtvgelderlandarchief.nl/index.php?datum=13092008&programma=&id=57039

In Safari kun je kiezen: Help –> Installed Plug-ins
    en in Firefox kun je ingeven: about:plugins
    om een overzicht te krijgen welke plugins door de browser gebruikt worden voor welke MIME types.

De link die jij geeft gebruikt .wmv files.
    Het MIME type daarvan is “video/x-ms-wmv”.
    Je kunt met de RCDefaultApp instellen dat content met dit MIME type voortaan geopend moet worden met bijvoorbeeld VLC.

Bijdrager
    baziel
    Pieterr op 29 oktober 2008
    ”Quad”

Ja dat kan.

Yes, hier zocht ik ook al een tijdje naar. Bedankt!

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.