7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    pepicek

VLC en Flip4Mac

(Hoop dat ik hier in het goede forum ben.)

Om streaming video te kijken van het Windows Media-type gebruik ik Flip4Mac. In de plug-in kan ik instellen dat hij QuickTime als externe applicatie moet openen. Alles goed en wel, maar ik wil die streaming video graag niet in QuickTime, maar in VLC bekijken.

Heb een beetje gesurft, en de preference pane More Internet gevonden. Maar daar kom ik er niet mee uit. Heb voor het mms-protocol nu VLC als standaardapplicatie ingesteld, maar Flip4Mac blijft in ieder geval nog QuickTime aanroepen.

De streams die ik probeer te bekijken zijn trouwens die van de publieke omroep, om precies te zijn het /Geschiedenis-kanaal.

Kan ik het systeem op een of andere manier wijsmaken dat het toch echt VLC moet gebruiken voor dat soort media?

Alvast bedankt,
    -Pepijn

Bijdrager
    moller

Hoi,

Firefox -> Extra -> Opties -> Tabblad Downloads -> Downloadacties

Daar eens kijken wat hij met welk type bestand moet doen. Daar kan je ook de acties bewerken/veranderen.

Of is dat niet wat je bedoelt?

Grtz

Bijdrager
    pepicek

Nee, dat bedoel ik niet.

Tenminste, als je de instellingen onder Firefox > Voorkeuren > Inhoud > Bestandstypen bedoelt. (Firefox 2.0.0.1 onder OS X 10.4.8). De menu-indeling die jij noemt, klinkt erg Windowsachtig.

In dit menu, Bestandstypen, staan geen relevante multimediabestanden. Bij een WMV-bestand wordt de Flip4Mac-plugin geladen (wat ook blijkt uit het overzicht onder about:plugins), maar ik zou graag willen dat Flip4Mac niet QuickTime maar VLC aanroept.

De vraag is natuurlijk of dit ├╝berhaupt mogelijk is. Ben benieuwd.

-Pepijn

Bijdrager
    roy

Ik denk dat je hier wat aan hebt. Met de volgende pref.pane kan je precies regelen welke app wat voor type bestand of link opent.

http://www.rubicode.com/Software/RCDefaultApp/

Bijdrager
    pepicek

Daar heb ik zeker wat aan.

Althans: ik begin te vermoeden dat Flip4Mac QuickTime nogal hardcoded aanroept, maar met dit preference pane kan ik in ieder geval al de rest instellen. Dank!

-Pepijn

Bijdrager
    roy
    ”pepicek”

Daar heb ik zeker wat aan.

Althans: ik begin te vermoeden dat Flip4Mac QuickTime nogal hardcoded aanroept, maar met dit preference pane kan ik in ieder geval al de rest instellen. Dank!

-Pepijn

Mooi! Die app is een van de allereerste die ik had gedownload voor mijn eerste iBook een paar jaar geleden. Adium kaapte steeds aim linkjes op webpagina’s weg van iChat, en kon het ook hier mee verhelpen

Bijdrager
    moller
    ”pepicek”

De menu-indeling die jij noemt, klinkt erg Windowsachtig.

ach, vakantie bij pa en moe… En die hebben geen mac…

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.