3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    Geert

VLC en AirPlay op iPad: Waarom alleen audio naar TV?

Ik heb een aantal films op mijn iPad 2018 gezet (in de VLC app). Ik kan de films gewoon bekijken op mijn iPad, maar als ik in de app de film via AirPlay naar mijn Appletv stuur, blijft het beeld op de iPad maar het geluid naar de Apple tv. Het beeld en het geluid loopt dan overigens niet gelijk. Synchrone weergave zorgt wel voor beeld en geluid op de tv maar happert. Zie ik iets over het hoofd? Alles is up to date.

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 week, 5 dagen geleden door  Night. Reden: Titel verhelderd

Bijdrager
    aartjan

In VLC moet ik vrijwel altijd de Audio iets verschuiven  als het via Airplay gaat. Ik dacht iets van 2000 ms. Zonder Airplay trouwens ook vaak, iets van 200ms. Met de sneltoetsen F en G.

Qua beeld lijkt de wifi niet snel of stabiel genoeg, als dat hapert. Kan aan veel dingen liggen: magnetrons, (ook bij de buren), vrije kanalen, type wifi, aantal repeaters, afstand, muren, etc etc

Bijdrager
    Geert

Ja maar het is vreemd dat je bij de AirPlay optie binnen de VLC app (op de iPad) vervolgens alleen het geluid over de tv hoort en het beeld op de iPad blijft zien. Ik heb wel een appletv 2 of 3. Misschien ligt het daaraan?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.