21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:

Bijdrager
    sees

VLC 3.0.0 is uit.. wel even handmatig updaten als je versie 2 hebt.

De nieuwe VLC 3 is uit en gratis te downloaden..

Als je update via het menu, krijg je de opmerking dat je de laatste versie hebt 2.8

Alle veranderingen zoals 8K.. pff.. : https://www.macrumors.com/2018/02/10/vlc-3-released-8k-decoding-hdr10-chromecast/

Update: https://www.videolan.org/vlc/releases/3.0.0.html

Bijdrager
    Shmoo

Waarom moet je handmatig upgraden?

Ik had deze app ook nog op mijn Mac staan maar ik vraag mij eigenlijk af waarom. Ik heb hem al zeker meer dan een jaar niet meer gebruikt dus maar meteen verwijderen. Mocht ik hem ooit gaan missen in de toekomst (lijkt mij sterk) dan weet ik ‘m wel weer te vinden op de site.

Bijdrager
    sees

VLC is HET progje om alles, wat maar te maken heeft met video, beeld en geluid in vrijwel elke vorm, af te spelen.

Ook voor bv op de achtergond in je systeem.. maw voor bv voorvertoning via een tik op je spatiebalk.

Als je ooit afwijkende bestanden wilt bekijken of beluisteren is dit vrijwel de enigste die zoveeel mogelijke bestandsvormen kent.

En een ideale speler via intern netwerk.

Bijdrager
    sees

Ohh.. en handmatig upgraden.

Je moet deze volledig nieuwe versie 3.0.0 direct van hun site halen.

De oudere versie 2.8 ziet dit niet als een update op versie 2, dit is een welbekend fenomeen bij VLC voor de Mac… tja..

Eigenlijk moet je bij VLC altijd voor nieuwe updates hun site nachecken.

• Deze reactie is gewijzigd 6 maanden, 1 week geleden door  sees.

Bijdrager
    Brombeer

Ik vind VLC zelfs zo goed dat ik er al eens aan gedoneerd heb.

Bijdrager
    sees

Net €10,= gedoneerd.. het is de eerste videoplayer die 8K 12 bits ondersteund..

Dus geen kleintje meer in vooruitdenken..

Zoal ze de eerste op de Mac in 2006 waren, waar je toen.. yep.. voor het eerst een .wmv kon afspelen.. pff…

Ze behouden hun voorsprong nu speciaal ook voor de Mac met een zeer dikke plus!!

Nu nog een Mac die 8K ondersteund en we kunnen weer een jaartje of 10 vooruit..:)

8K komt in de buurt van 3D zonder bril.. (11K en hoger gaat dit waarmaken en met AR erbij loop je dadelijk door een ruimte met je “muis” om je bestanden te openen, nou ja, over denk ik 10 jaar.. :))

Bijdrager
    Shmoo

Je hebt er ook zoveel aan in de Spotify en Netflix tijdperken. Het illegaal downloaden van films en muziek is zo’n frustratie en teringzooi geworden dat als Netflix morgen de prijzen verhoogt naar 20,- per maand dan betaal je het nog steeds zonder na te denken omdat het zo’n gemak is.

Dit is gewoon hetzelfde als dat ‘zakmesje’ dat 98/100 Mac gebruikers in het OS X Leopard tijdperk in hun systeemvoorkeuren hadden staan. Ook totaal overbodig geworden maar het blijft nog steeds een heel mooi icoontje.

Bijdrager
    sees

De mac gebruik je omdat het gemakkelijk is, toch?

Door dat simpele icoontje heb je eigenlijk via een tik op de spatiebalk elke vorm van beeld en geluid direct onder handbereik.

Maar dat niet alleen, je hebt elke mogelijke bestandsvorm in je systeem voor beeld en geluid zonder dat je het merkt.

— Als voorbeeld——

Je hebt nog geen (Office) Word.

Als je dan een .docx opent als voorvertoning of met een klik op de spatiebalk, zie je het dan in teksteditor “opmaak” als “kale tekst” zonder verdere opmaak of hoe het document er echt werkelijk uitziet.

Installeer je dan Word (al is het de gratis voorvertoon versie 365 zonder er iets verder op in te gaan).

Laat de Mac je het in alle glorie zien zonder zelfs Word te openen.

Maw.. heb je een codering voor iets op de Mac.. opent hij het in voorvertoning of met de klik op de spatiebalk.

Daarom is VLC belangrijk.. wat je er verder mee doet.. pff..

Downloaden doet iedereen wel eens, maar wil je dan bv een x265 10 bits wat 2x zo klein is als bestand (wat Apple sinds een maandje nu zelfs in het systeem ondersteund) afspelen doet VLC dit zonder hapering op 4K nu al enkele jaren.

Zie het als een innovatieve groep die bijdraagt  aan het Mac gebeuren zonder er iets voor te vragen..

Ik zou graag willen dat er meer coders waren, die zulke bijdragen deden in innovatief en simpel vooruit denken in wat we dagelijks gebruiken.

Het vergroot simpelweg de mogelijkheden die een Mac bied.

Zelfs voor een Mac die er nog niet voor klaar is.

Je computer speelt het op zijn minst naar kunnen af, met alle haperingen en blokken.. zonder VLC doet hij dat zeker niet.

En dan is het.. hopelijk succes in de app-store..:) euuh.. nee dus.

Ik begrijp daarom Shmoo niet helemaal, die er waarschijnlijk honderden malen van gebruik heeft gemaakt, zonder dit te weten blijkbaar??, met een stom icoontje zonder nut??

En dat in o.a. safari die dan wel elke afbeelding opeens laat zien.. of een e-mail waarin een of ander afwijkende windows video staat en deze gewoon laat zien.. of een krom zelf gemaakt video bestand van een vriend wat maar niet wil afspelen omdat het is gemaakt in een of ander windows progje.. of een oud bestand van een oud programma wat opeens niet meer opent omdat Apple het niet meer ondersteund en terecht.. pff.

Je wil het gewoon zien.. niets meer niets minder.

En dat zonder gezeik.

VLC laat het gewoon zien, niets meer dan dat.

Moderator
    Night

Ik wacht wel even tot de x.x.1 uitkomt. Weet iemand of nu eindelijk Google Chromecast ondersteund wordt, zoals in de Windows beta?

Bijdrager
    sees

zover ik het begrijp coderen ze nog voor de Mac.

Moderator
    Night

Daar was ik al bang voor (want dat is voor mij de enige reden om up te daten van een nu perfect werkende 2.2.8).

Bijdrager
    sees

Ohh.. en dan voor radio liefhebbers..

je kent de radio zenders in iTunes.. hier duizenden meer..:)

Bijdrager
    TheBigZ

<p class=”cite”>sees op 12 februari 2018 om 00:05</p>
    Ohh.. en handmatig upgraden.

Je moet deze volledig nieuwe versie 3.0.0 direct van hun site halen.

De oudere versie 2.8 ziet dit niet als een update op versie 2, dit is een welbekend fenomeen bij VLC voor de Mac… tja..

Eigenlijk moet je bij VLC altijd voor nieuwe updates hun site nachecken.

Dat is het verschil tussen een software update en een software upgrade. Bij macOS zelf werkt dat precies hetzelfde.

Bijdrager
    Marcel

Goede tip, ik wist dit niet.  Bedankt

Moderator
    Raymon Mens

Ik twijfel of ik dit moet meenemen naar de voorpagina. Weet iemand of Chromecast-ondersteuning ook in VLC 3.0 voor iOS zit? Ik heb zelf geen chromecast en lees tegenstrijdige berichten op andere sites. Wil het zeker weten voordat ik iets dat niet klopt op de voorpagina ga zetten.

Bijdrager
    KarelWillem

Het zit in ieder geval niet in de Mac OS versie.

Dus logische gevolgtrekking zou zijn, dat het ook niet in de iOS versie zal zitten(?)

Bijdrager
    SvS

Is deze update ook voor tvOS?

Bijdrager
    diotav

<p class=”cite”>KarelWillem op 12 februari 2018 om 11:24</p>
    Het zit in ieder geval niet in de Mac OS versie.

Dus logische gevolgtrekking zou zijn, dat het ook niet in de iOS versie zal zitten(?)

Onder “Renderer” staan hier alle Google Homes en Chromecasts in VLC op v3.

Bijdrager
    KarelWillem

Ah, werkt dat zo. .:)

Ik had de vorige versie niet geïnstalleerd, dus verwachtte het niet op die plek.

• Deze reactie is gewijzigd 6 maanden, 1 week geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

<p class=”cite”>sees op 12 februari 2018 om 00:15</p>
    Zoal ze de eerste op de Mac in 2006 waren, waar je toen.. yep.. voor het eerst een .wmv kon afspelen.. pff…

Dat kon toen ook met Flip4Mac en met Perian, die allebei werkten als plugins voor QuickTime Player.

Moderator
    Night

Ik zie mijn Chromecast inderdaad nu ook staan onder renderer. Straks of morgen eens testen hoe en óf dat werkt. Voorlopig gebeurt er niets. Nog maar even stoeien met de instellingen van VLC.

[update]

Ik kreeg Chromecast niet werkend helaas – in tegenstelling tot vele gebruikers bij wie het wel prima werkt – maar na installatie van de 4.0 nightly build heb ik het nu ook werkend. Enige nadeel: Chromecast streaming ondersteunt geen ondertitels.:-(

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.