15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Domtoren

VLAN Router (Draytek?)

Ik wil achter mijn Tele2 moden een router zetten (het Tele2 modem kan ik niet vervangen). Met de router wil ik:
    – tenminste drie VLANs kunnen maken, bij voorkeur tag based, bedraad en draadloos
    – per VLAN poorten open en dicht kunnen zetten
    – per VLAN bandbreedte afknijpen

Al zoekend op internet kom ik steeds weer terug op de Draytek Vigor 2920n.

Weet iemand nog alternatieven voor de Draytek? En wat zijn de ervaringen met de Draytek?

Dank!

Bijdrager
    FloorvN

Ik heb zelf geen ervaring.
    Maar ik weet dat Draytek een van de beste routers heeft met erg veel opties !!
    maar wel zeer prijzig zijn !

zoek eens anders op http://www.tweakers.net naar reviews, die zullen daar o.a. vast wel staan.

Lid
    lEl

[Cisco fanboy]
    Persoonlijk vind ik Draytek rommel, en hun business support trekt op niet veel.
    Kijk eens naar de Cisco RV reeks, daar zitten wel leuke toestellen in voor klein kantoor/thuisomgeving
    [/Cisco fanboy]

Bijdrager
    macpro

Ik heb zo’n 2920 en ben er best wel tevreden over. Kan er in ieder geval alles op instellen wat ik nodig vind.
    Alleen gebruik ik geen VLANs, dus geen ervaring met dat deel.

Het enige minpunt is dat ik elke week preventief de router moet herstarten. Dat kan gelukkig in de router zelf geregeld worden, dus daar heb ik verder geen last meer van. De reden voor herstarten is dat bij veel dataverkeer na een tijdje dat ding “dichtslibt”.

Draadloos regel ik overigens niet via de Draytek. Daarvoor heb ik Airports op elke verdieping.

Bijdrager
    johnkeates

Dit kan met elke OpenWRT en DD-WRT setup als de interne switch maar VLAN tagging kan ondersteunen… Draadloos is meestal maar 1 VLAN, om dat draadloze interfaces 1 per radio module betreffen, en een VLAN tag per interface ingesteld wordt op de meeste slappe embedded hardware.